menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محمد پور رشیدی در کارگاه طنز

گفتگو با تهیه کننده ی مجله ی طنز خبری رادیو نیمروز

بسیاری از مردم حوصله و عادت مطالعه را از دست داده اند. اخیراً به خاطر اینکه مشغله ها زیاد شده است، پادکست های صوتی طرفدار پیدا کرده اند، چون حین کارهای روزمره هم می توان به آنها گوش داد. به همین منظور با محمد پوررشیدی، تهیه کننده ی مجله ی طنز خبری رادیو نیمروز گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید :

۱- خودتون رامعرفی کنید.
به نام خدا. محمد پور رشیدی هستم،یک طنز پرداز!

۲-چطوراین ایده به ذهنتون خورد؟
خب من مدیوم های مختلفی رو برای طنزپردازی امتحان کرده ام و شاید رادیو نیمروز برآیند همه فعالیت هایی باشه که طی این چند سال انجام داده ام. پادکست صوتی (که ما به صورت استعاری آن را رادیو می نامیم) می توانست یک مدیوم ساده تر و گیراتر برای طنزپردازی باشد که با استفاده از پتانسیل های خوبی که داریم و مهمترین آن دوستان طنزنویس مطبوعاتی و غیر مطبوعاتی هستند، این امر ممکن شد.

۳-چند تا همکار دارید؟
تا کنون دو مجموعه صوتی تولید کرده ایم که مجموعه دوم در حال پخش اینترنتی هست و در حال پیش تولید فصل سوم رادیو نیمروز هستیم. در این دو مجموعه،حدود سی صدای مختلف وجود دارد که تقریبا همه طنزنویس هستند.

۴-طنز صوتی بهتر جواب میدهد یا مکتوب؟
هر کدام جایگاه خودشان را دارند. ولی دنیای امروز بیشتر به سمت مدیوم های چند رسانه ای گرایش دارد. کارهای تصویری و صوتی بیشتر مورد توجه قرار میگیرند. بسیاری از مردم حوصله و عادت مطالعه را از دست داده اند. اخیراً به خاطر اینکه مشغله ها زیاد شده است، پادکست های صوتی طرفدار پیدا کرده اند، چون حین کارهای روزمره هم می توان به آنها گوش داد.

۵-شما “مجله طنز خبری” دارید. یعنی چه؟
هر اپیزود ما بر اساس یک موضوع روز هست و در هر اپیزود اخبار گفته می شود، گزارشگر گزارش می دهد،تحلیلگران و کارشناسان نقطه نظرشان را می گویند و… البته همه این ها به صورت طنز و شوخ طبعانه است. این است که کار ما شبیه به یک مجله خبری ست ولی از نوع طنزش.

۶-چقدر ازش استقبال شده؟
با اینکه به نظرم هنوز پخش خوب و شایسته ای برای رادیو نیمروز صورت نگرفته است. استقبال چشمگیر بود. هر روز بازخورد های مختلف میگیرم و به نظرم رادیو نیمروز دارد مخاطب خاص خودش را پیدا میکند که مخاطبی بسیار باهوش و فرهیخته است. این، کار را برای ادامه سخت تر می کند.

۷-درآمد هم دارید؟
رادیو نیمروز در واقع از دل ماهنامه طنز و کاریکاتور اصفهان نیمروز بیرون آمده که در آن مشغول فعالیت هستیم. ولی تاکنون اسپانسر خارج از این مجموعه نداشته ایم.

۸-متن ها را چه کسی می نویسد؟
همانطور که عرض کردم هر کاراکتری متنش را خودش مینویسد. چون همه طنزنویس هستند. بعضی آیتم های نمایشی طور به علاوه فضاسازی و کارگردانی مجموعه به عهده خودم است.

۹-هدفتون از اینکار چیه؟
هدف بدی نداریم! می خواهیم از موضوعات روز جامعه و اخبار و اتفاقات بگوییم و همراه با مخاطبانمان لذت ببریم.

۱۰-علاقه مندان می توانند کجا به رادیو نیمروز دسترسی داشته باشند و چطور با شما همکاری کنند؟
در حال حاضر منبع پخش رادیو، کانال تلگرامی اصفهان نیمروز است که میخواهیم منابع پخش را هم گسترش بدهیم. از طریق همان کانال میتوانند با بنده تماس بگیرند. هر کسی بتواند در هر حوزه ای به ما کمک کند استقبال می کنیم.

۱۱- سپاس بیکران
من هم از شما بخاطر سالها فعالیت و اطلاع رسانی در وادی طنز، سپاسگزارم.

سید علی روح الامین – شیرین طنز – ۱۶ مرداد ۹۶

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر