menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کارگاه هفتگی خانه کاریکاتور حسین صافی

گزارش کارگاه “آنچه می‌خواهید درباره کاریکاتور چهره بدانید” در اصفهان

حسین صافی کاریکاتوریست مطرح کشورمان در کارگاه هفتگی خانه کاریکاتور اصفهان به توضیح در خصوص مدیریت روند خلق آثار مطبوعاتی در زمان‌های کوتاه، اهمیت اتود و طرح اولیه پرداخت.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، حسین صافی در کارگاه “آنچه می‌خواهید درباره کاریکاتور چهره بدانید” گفت : ما برای طراحی کاریکاتور چهره فرد نیاز داریم عکس‌های مختلفی از سوژه کاریکاتور خود، با زوایا و حالت‌های مختلف ببینیم. و می توانیم از ابزار مختلف مثل: قلم ، مداد، خودکار، زغال و…در طراحی چهره آنان استفاده کنیم و با تفاوت خطوط، تغییر نوع نگاه و اغراق، باعث طراحی اتودهای متفاوتی از یک سوژه شویم.

این هنرمند درباره مدیریت زمان در طراحی کاریکاتور چهره افزود: عکس‌های مناسب و متفاوت را جستجو و انتخاب کنید و سپس عکسی که پوزیشن اصلی خود کاراکتر است را در اولویت قرار دهید.

وی با اشاره به اهمیت طراحی و تداوم آن برای کاریکاتوریست ها خاطرنشان کرد: موضوع دادن به کار، یعنی اغراق در موقعیت(طنزموقعیت) یکی از مهمترین کارها در کاریکاتور چهره است.

همچنین در این جلسه تعدادی از آثار حسین صافی برای شرکت کنندگان به نمایش درآمد و این هنرمند توضیحاتی را متناسب با آثار بیان کرد.

حسین صافی (متولد ۱۳۵۵ در مشهد) و یکی از مطرح‌ترین کاریکاتوریست‌های ایران در خصوص کاریکاتور چهره است. او دانش‌آموخته کارشناسی گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد انیمیشن از دانشگاه تربیت مدرس است. وی همچنین سابقه تدریس در خانه کاریکاتور ایران را نیز داراست و موفق به کسب جوایز معتبری در کاریکاتور چهره شده است که از آن جمله می‌توان به کسب رتبه نفر اول کاریکاتور چهره در پنجمین دوسالانه کاریکاتور تهران و جایزه جشنواره جهانی ورد پرس پرتغال اشاره کرد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر