menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گزارش نود و یکمین نشست دگرخند

۹۱اُمین نشست دگرخند، با موضوع طنز جوان و نوجوان پس از انقلاب، با نگاهی به مجلات رشد جوان و رشد نوجوان برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی دفتر طنزحوزه هنری ،‌ نود و یکمین نشست «دگرخند» با موضوع «طنز جوان و نوجوان پس از انقلاب» با نگاهی به مجلات رشد جوان و رشد نوجوان با حضور محمد علی قربانی، حبیب یوسف زاده و علی اصغر جعفریان ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۴ در سالن زنده یاد امیر حسین فردی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برگزار شد.

محمد علی قربانی ؛ نویسنده، مترجم و سردبیر رشد جوان درباره چگونگی شکل گیری تحریریه طنز مجله رشد جوان گفت: چهار سال پیش تصمیم گرفتیم تا نقش طنز و شوخ طبعی را در مجلات رشد افزایش دهیم و به همین خاطر تحریریه طنز رشد جوان و نوجوان را تشکیل دادیم. دفتر طنز حوزه هنری نقشی مثبت در شکل گیری این تحریریه داشته است و هم اکنون بیش از ۱۶ طنز پرداز خوب و شناخته شده کشور با این نشریه همکاری دارند.
وی در ادامه ضمن اشاره به نمونه های موفق آثار طنز تولید شده درباره ارتباط تحریریه طنز و بدنه دانش آموزی گفت: دانش آموزان مخاطبان این مجله اند و تحریریه طنز برای آنکه بتوانند متناسب با موضوعات مورد نیاز دانش آموزان بنویسند و از بازخوردهای مطالب مجله بیشتر آگاه شوند طی سفرهای مختلفی به مدارس استانهای مختلف چنین شرایطی فراهم شده است تا در تعامل سازنده ای که میان دانش آموزان و نویسندگان شکل می گیرد سطح کیفی آثار بالاتر رود.
ایشان در پایان به ویژگی های طنز جوان و نوجوان پس از انقلاب اشاره کرد و بر تغییرات مثبت و سازنده ای که در آن رخ داده است تاکید کرد.

حبیب یوسف زاده؛ نویسنده، مترجم و سردبیر سابق رشد معلم و رشد نوجوان در ادامه درباره اهمیت طنز و شوخ طبعی گفت: طبق مطالعات انجام شده بازدهی آموزش در کلاس درس مطابق نموداری است که نشان می دهد گیرایی در ابتدا و انتهای کلاس بیشتر است و در میانه ی زمان تدریس افت می کند. روشهایی برای بالا رفتن بهروه وری در فرآیند یادگیری وجود دارد و عنصر شوخ طبعی و طنز می تواند در این زمینه موثر باشد.

علی اصغر جعفریان نویسنده و سردبیر رشد نوجوان در باب تفاوتهای طنز بزرگسال و نوجوان گفت: نوشتن برای نوجوانان کار دشواری است. از طرفی سراغ هر موضوعی نمی توان رفت و باید نوشته ها برای این رده سنی قابل فهم باشد. و از طرف دیگر هم نباید آنقدر ساده و دم دستی به نظر برسد که مخاطب نوجوان آن را پس بزند. نوجوانان آینده سازان کشورند و توجه ویژه در تولید محتوا برای این گروه تاثیر پذیر بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه به خاطراتی شیرینی از دوران انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و دفاع مقدس اشاره کردند و در پایان به ارائه نمونه هایی از نظرات مخاطبان نوجوان مجله پرداختند.

در این برنامه مهدی فرج اللهی مسوول و مجری دگرخند از طنز پردازان خوب کشورمان که در تحریریه طنز مجلات رشد جوان و نوجوان قلم می زنند دعوت کرد تا آثار طنزی که از ایشان در مجلات منتشر شده را قرائت کنند. علیرضا لبش، سعید طلایی، روح الله احمدی، عبدالله مقدمی، شروین سلیمانی، علیرضا پاکروان از جمله طنازانی بودند که اشعار و آثار طنزشان را در این نشست قرائت کردند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر