menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گزارش نشست خبری سومین جشنواره طنز مکتوب سوهان روح

نشست خبری سومین جشنواره طنز مکتوب سوهان روح ظهر شنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۶ با حضور مجدالدین معلمی رئیس حوزه هنری استان قم، مجید رفیعی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، دکتر عباس احمدی دبیر این جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، نشست خبری سومین جشنواره طنز مکتوب سوهان روح ظهر شنبه ۱۴ مرداد ماه ۱۳۹۶ با حضور مجدالدین معلمی رئیس حوزه هنری استان قم، مجید رفیعی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، عباس احمدی دبیر این جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. در ابتدای این نشست خبری که در آستانه روز خبرنگار و در سالن آسمان حوزه هنری قم برگزار شد، مجدالدین معلمی ضمن خیرمقدم به اصحاب خبرنگاران، سردبیران و سرپرستان رسانه‌ها روز خبرنگار را پیشاپیش به فعالان این عرصه تبریک گفت و به کلیاتی در خصوص وضعیت طنز در استان قم پرداخت. وی با اشاره به طنز حلال و سالم گفت: « فعالیت‌های طنز حوزه هنری قم ثابت کرد می‌توان کار طنز کرد، خنداند، خندید و از مسائل سیاسی و اجتماعی انتقاد کرد، اما حاشیه‌ساز نشد. در قم هم می‌توان مانند هر شهر دیگری فضای شاد، سالم و بی‌حاشیه برای عموم مردم ایجاد کرد.»

معلمی در ادامه فعالیت‌های حوزه هنری قم و طنزپردازان استان در حوزه طنز را برشمرد و جشنواره سوهان روح را جشنواره جشنواره‌های طنز حوزه هنری خواند. وی هر نوبت از محفل طنز قمپز که به صورت مرتب در طول سال برگزار می‌شود را به خودی خود یک جشنواره دانست که در آن آثار متعدد و قابل توجه طنز تولید و ارائه می‌شود. وی جشنواره سوهان روح را تجمیع این جشنواره‌ها خواند.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره طنز مکتوب سوهان روح تا ۲۵ مرداد ماه

در ادامه دکتر عباس احمدی دبیر سومین جشنواره طنز سوهان روح و همچنین دبیر دوره‌های پیشین این جشنواره به تشریح اهداف و سیاست‌های جشنواره، موضوعات و کیفیت برگزاری آن پرداخت و گفت: «متاسفانه به دلیل مشکلات مالی برگزاری جشنواره چندین سال متوقف شد که با لطف دوستان در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم مجددا امسال امکان برگزاری جشنواره برای حوزه هنری قم میسر شد و فراخوان جشنواره منتشر شد.»

وی متذکر شد برای آنکه هیچ شائبه‌ای در بحث داوری آثار بوجود نیاید، آثار دریافت شده توسط دبیرخانه جشنواره، برای داوری در اختیار دفتر طنز حوزه هنری به ریاست ناصر فیض قرار خواهدگرفت.»

احمدی همچنین خبر از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره طنز مکتوب سوهان روح تا ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۶ و برگزاری اختتامیه جشنواره در ایام دهه ولایت داد. وی همچنین پیش‌بینی کرد که در این دوره جشنواره بزرگداشت شاطر عباس صبوحی قمی از طنزپردازان قم در عهد دوران قاجار برگزار شود و یا جایزه‌ای به نام این طناز قمی به یکی از برگزیدگان این دوره جشنواره اهداء شود.»

همچنین مجید رفیعی مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم به فقر زیرساخت فرهنگی در قم اشاره کرد و از خبرنگاران خواست تا از ارگان‌های متولی فرهنگ و هنر مطالبه‌گری کنند.»

وی در دامه خاطر نشان کرد: «پیگیر هستیم که با رایزنی‌ها بتوانیم مقدمات انتقال تالار شهر به شهرداری را فراهم کنیم تا از ظرفیت برجسته این مکان استفاده شود.»

در پایان خبرنگاران حاضر در جلسه به طرح پرسش در حوزه‌‌های مختلف و مشکلات فرهنگی هنری استان پرداختند و پاسخ مسئولان حاضر در جلسه را شنیدند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر