menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گزارش محفل استانی طنازان در فرهنگسرای امید شهرستان دشتی

رییس حوزه هنری بوشهر گفت: حوزه هنری آماده همکاری با فرهنگسرای امید شنبه می باشد و برای ایجاد نشاط بیشتر در این شهر فیلم های سینمایی را رایگان برای مردم شهر اکران می کند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی، امید پارسایی فر در محفل استانی طنازان که ۲۷ فروردین ۹۶ با حضور پرشور مردم و مسئولین شنبه در فرهنگسرای امید این شهر برگزار شد گفت: این محفل از آن جا که با اخلاص و مهربانی موج می زند فوق العاده است و شنبه بعد از آن حادثه تلخ نماد هم بستگی مردم ایران شناخته می شود.

وی افزود: اتفاقات تلخ بهانه ای برای کارهای بزرگ است و شنبه در ایام زلزله، ایران کوچکی شد که همه ملت برای بازسازی آن خود را متعهد می دانستند و چون نخلی که از دل طوفان سر در بیاورد دوباره رویید.

رییس حوزه هنری بوشهر اضافه کرد: حوزه هنری آماده همکاری با فرهنگسرای امید شنبه می باشد و برای ایجاد نشاط بیشتر در این شهر فیلم های سینمایی را رایگان برای مردم شهر اکران می کند.

پارسایی فر ادامه داد: هم چنین سه مسابقه ثبت خاطرات ٨ شهید سرافراز و جانبازان و آزادگان، ثبت واقعه از هم دردی مردم ایران در زلزله و نوشتن ضرب المثل های دیار دشتی ویژه بخش شنبه برگزار می کنیم و آثار رسیده ضمن دریافت جایزه به چاپ نیز می رسند.

وی با اشاره به هنر انقلاب اسلامی تصریح کرد: هنر انقلاب برگرفته از تعالیم و فرهنگ اسلامی و هنری مردمی و متاثر از جامعه است.
پارسایی فر افزود: هنر انقلاب اسلامی هنری مبارزه جو در برابر بی عدالتی، ظلم و سرشار از سمبل ها و رمزها و تمثیل های دینی و برگرفته از فطرت بشری است.

در این محفل هنری بخشدار شنبه و طسوج گفت: از تلاش و حمایت مدیران حوزه هنری بوشهر، فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی و فرهنگسرای امید در برگزاری این برنامه پرنشاط سپاسگزارم.

هادی اخلاقی افزود: تنها چیزی که می تواند رمز بقای تفکر هنر انقلاب در پروسه ی جهانی سازی فرهنگی باشد عنصر هنر است.

وی اضافه کرد: طنز به شدت از خاصیت ویروسی برخوردار است و به سرعت در جامعه منتشر می‌شود و دامنه انعطاف طنازی آنقدر بالاست که به راحتی با هر موضوعی می‌تواند همپوشانی پیدا کند.

اخلاقی ادامه داد: از آن جا که هنر شیدایی حقیقت است هنرمند طنز پرداز نیز باید واقعیت های جامعه را با عنصر طنز بیان کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی نیز با تقدیر از حمایت و همراهی حوزه هنری بوشهر، فرهنگسرای امید شنبه و انجمن ادبی طلوع این شهر خاطر نشان کرد: ویژگی های هنر انقلاب چه در شکلی که تا به امروز رخ داده و چه در وجه آرمانی آن دغدغه های انسانی دارد.

حمید زارعی افزود: برگزاری محفل طنازان و توسعه برنامه های فرهنگی توسط حوزه هنری در سراسر استان کار ارزشمند و قابل تحسینی است.

وی اضافه کرد: رویکرد خوبی که از سال ها پیش در حوزه هنری نسبت به طنز وجود داشته باعث شده امروز استعدادهای خوبی در عرصه طنز ظهور کنند.
در ادامه معصومه خدادادی، سید اسماعیل بهزادی، غلامرضا ابراهیمی، خلیل آزمون، محمد ابراهیمی، کاظم عارف و ابراهیم ابراهیمی به شعر خوانی پرداختند و تکنوازی ویولن و تمبک توسط جواد صفتی و پرهام زارعی از دیگر برنامه های این محفل طنز بود.

محفل طنازان ۲۷ فروردین ۹۶ به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در فرهنگسرای امید شنبه برگزار شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر