menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

تصاویر محفل طنز سقلمه

گزارش عصر شعر طنز و محلی سُقُلمه در شهرکرد

عصر شعر طنز و محلی با عنوان سقلمه از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه ی هنری شهرکرد، رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: این عصر شعر با هدف حفظ عناصر فرهنگ بومی و محلی و تشویق بیش از پیش مردم به ویژه نسل جوان به پاسداشت زبان و فرهنگ بومی خود برگزار شده است.

حجت الله شیروانی افزود : حوزه هنری استان هر ساله چندین عصر شعر با حضور شاعران استانی با موضوعات مختلف برگزار می کند که پرداختن به موضوعاتی چون طنز و محلی از اولویت های حال حاضر حوزهی هنری چهارمحال و بختیاری است.

شیروانی ضمن اشاره به جایگاه ویژه طنز آن را یکی از زبان های فاخر و اثرگذار هنری برشمرد که اگر خوب و در مسیر درست و اصلاح جامعه به کار گرفته شود می تواند منشأ خیر و برکات فراوان باشد.

وی کنار هم نهادن مقوله شعر طنز و محلی در این عصر شعر را لزوم توجه همزمان به هویت گذشته و واقعیت امروز و نقادی مسائل جامعه دانست و هنرمند طناز را کسی معرفی کرد که با دیدی دقیق و زبانی جسورانه امور را رصد می کند و نقائص را گوشزد می کند.

در این نشست سید جواد میر صفی و روح الله احمدی از طنز پردازان موفق ملی از استان های قم و تهران نیز حضور داشتند همچنین در این نشست بیش از ۱۰ شاعر از استان با گویش ها و لهجه های مختلف استان جدیدترین سروده های خود را خوانش کردند و مورد تشویق علاقه مندان قرار گرفتند.‏

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر