menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گزارش اختتامیه سومین جشنواره شعر طنز خراسان‌ جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌جنوبی گفت: شاعران بزرگ معاصر، زمانی که انسانیت، شرافت و اخلاق در جامعه دچار مشکل می‌شد با استفاده از ظرفیت شعر خود، برای مقابله با معضلات به میدان می‌آمدند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از گروه فرهنگی خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد محبی شامگاه چهارشنبه در اختتامیه سومین جشنواره شعر طنز خراسان‌جنوبی اظهار داشت: اولین دوره شعر طنز خراسان‌جنوبی در سال ۱۳۸۵ توسط کانون هنرمندان استان برگزار شد که به دلیل اهمیت شعر، دومین جشنواره سال گذشته و امسال نیز سومین جشنواره به پایان رسید.
وی با بیان اینکه هدف جشنواره شناسایی استعدادهای حوزه طنز و معرفی طنازان به عرصه ادبی استان خراسان‌جنوبی است، خاطرنشان کرد: ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از برترین‌ها تقدیر خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه وقتی طنز به شعر اضافه می‌شود حال هوای شعر دگرگون‌شده، تصریح کرد: طنز در شعر ماهیت پیچیده و تفکر برانگیز دارد که از دو لایه ظاهری و باطنی تشکیل شده است.

محبی ادامه داد: شیرین بودن لایه بیرونی طنز بوده و لایه درونی آن بیان واقعیت‌های تلخ جامعه است.
وی با اشاره به جذابیت مخاطبان زیاد شعر طنز، اضافه کرد: با شعر طنز می‌توان معضلات و آسیب‌های اجتماعی را به گوش افراد جامعه رساند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شعر طنز مانند تیغ جراحی است، ابراز کرد: شاعر طنزپرداز با استفاده از معانی و مفاهیم مفید شعر خود، خواهان اصلاح امور جامعه و فراهم کردن بستر جامعه برای سلامتی است.
محبی ادامه داد: شاعران بزرگ معاصر، زمانی که انسانیت، شرافت و اخلاق در جامعه دچار مشکل می‌شد با استفاده از ظرفیت شعر خود، برای مقابله با معضلات به میدان می‌آمدند.
وی با اشاره به اینکه شعر طنز جایگاه خوبی در کشور پیدا کرده است و از حالت کلیشه‌ای خارج شده، عنوان کرد: باید کارگاه‌های طنز در دستور کار قرار گیرد و با راه‌اندازی جام باشگاه‌های طنزپردازان و شعب شعر طنز در استان شاهد پیشرفت شعر طنز باشیم.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر