menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گزارش اختتامیه دومین جشنواره شعر طنز اراک + اسامی برگزیدگان

آئین معرفی و تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره ملی شعر طنز و داستان کوتاه اراک برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی جشنواره، در این آئین که شامگاه چهارشنبه ۳ خرداد ماه سال جاری در فرهنگسرای شهر کوی صنعتی اراک برگزار شد، حمید کربلایی حسنی؛ مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک با اشاره به اینکه نوشتن در ایران از ایام کهن به عنوان یک هنر نهادینه شده، اظهار داشت: پوشش موضوعات مختلف مهمترین امتیاز جشنواره‌های شعر طنز و داستان کوتاه اراک است، چرا که این مساله از دید هنرمند داستان نویس و سراینده شعر، امتیاز مثبتی شمرده می‌شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های شعر و داستان از این لحاظ که نویسندگان و شاعران را به نوشتن، سرودن و خلق آثار جدید و در نهایت فاخر تشویق و ترغیب می‌کند، امری مهم و تاثیرگذار به شمار می‌آید.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک با بیان اینکه بخش اعظم آثار رسیده به این جشنواره پیرامون موضوعات انقلاب، دفاع مقدس، اجتماعی خانوادگی و هنری و نیز موضوعاتی چون شهروندی و شهرنشینی است، خاطرنشان کرد: پس از فراخوان جشنواره، در بخش داستان ۵۴۷ اثر از ۳۲۶ نویسنده ۲۷ استان کشور و در بخش شعر طنز هم ۳۹۰ اثر از ۱۴۶شاعر ۲۵ استان به دبیرخانه دومین جشنواره ملی داستان کوتاه و شعر طنز اراک رسید.

حسنی ادامه داد: سپس آثار رسیده به دبیرخانه توسط داوران مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت در بخش داستان کوتاه، حجت مهرعلیزاده از جیرفت کرمان برای داستان «گنج‌نامه»، رضا قاسمی از اراک برای داستان «آسمان پنج ضلعی» و ژاله معینی برای داستان «ماهی زخمی» موفق به دریافت تندیس جشنواره و لوح تقدیر شدند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک ادامه داد: همچنین در بخش شعر طنز، محمد حسین مهدویان از قم برای شعر طنز «نسل جوان»، سید حسن صفاری از خراسان رضوی (مشهد) برای شعر طنز «تقوای مجازی» و احمد آوازه از همدان برای شعر طنز «ساخت و ساز شهری» موفق به دریافت تندیس جشنواره و لوح تقدیر شدند.

گفتنی است در این آئین از کتاب «قاب خاطرات» که شامل مجموعه عکس‌هایی از هشت سال دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر است؛ رونمایی شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر