menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کلهر : اقتصاد بهترین محمل برای طنز است که از نگاه مردم برخاسته و متولد می ‌شود

اقتصاد بهترین محمل برای طنز است که از نگاه مردم برخاسته و متولد می ‌شود. شما در جمع خانوادگی تان اگر دقت کنید، می‌بینید که چقدر تورم سوژه خنده شده یا همین کمپین نخریدن خودرو و… همگی با زبان طنز حرفشان را می ‌زنند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، حسین کلهر را با آیتم سخنرانی‌ و اجرای استندآپ کمدی‌هایش در برنامه «رادیو هفت» می ‌شناسیم و مهم ترین صدای معرف او را می توان در صداپیشه گی عروسک «فامیل دور» دانست. هرچند او سال گذشته هدایت برنامه گفت ‌وگومحور «با اجازه» را برعهده داشت و توانایی‌هایش را در اداره یک برنامه با حضور چندین کارشناس نشان داد، اما به‌نظر می ‌آید طنز زیرپوستی در اجراهایش او را نزد مخاطب شناخته ‌تر کرده‌است.به‌ همین دلیل حضورش در برنامه ای که با همین روش روی آنتن می ‌رود، چندان عجیب نیست.

او در برنامه اقتصادی «۶۲۶» که روزهای فرد از شبکه یک سیما پخش می شود، تلاش می ‌کند با تلفیق نویسندگی و اجرا و کشف رابطه میان واژه‌ها نگاه مخاطب را به سمت این برنامه اقتصاد محور سوق دهد. کلهر علاقه‌اش به اقتصاد را مدیون دروس بازاریابی در دوره کارشناسی ارشد می ‌داند و این رابطه پیچیده زبانی در برنامه را چنان ویژه ادامه می ‌دهد که شاید دروازه ورود زبان طنز به حوزه اقتصاد باشد. وی ضمن این که معتقد است زبان اجرا قابلیت‌های زیادی دارد و فقط باید به ‌موقع و بجا مصرف شود، درباره ربط میان این برنامه و اجرای زیرپوستی طنز به «سراج۲۴» گفت: به ‌نظرم اقتصاد بهترین محمل برای طنز است که از نگاه مردم برخاسته و متولد می ‌شود. شما در جمع خانوادگی تان اگر دقت کنید، می‌بینید که چقدر تورم٬ سوژه خنده شده یا همین کمپین نخریدن خودرو و… همگی با زبان طنز حرفشان را می ‌زنند. برای اثبات حرفم هم کافی است شما را به نشریات «گل‌آقا» یا «طنز و کاریکاتور» ارجاع دهم تا ببینید که بخش مهمی از سوژه‌های این نشریات موضوع اقتصاد بوده است.

برنامه تلویزیونی 626

مجری برنامه «۶۲۶» با اشاره به مثال‌هایی که در هنگام اجرا می ‌زند، افزود: بخش مهمی از برنامه با حضور کارآفرینان و ایده پردازان می ‌گذرد و تلاش می ‌کنم ضمن حفظ جایگاه علمی و ارج گذاشتن به تجربیات آن‌ها تا حدی صمیمی شوم. با این ‌حال در این ارتباط فرصت خوبی فراهم می ‌آید که از میان حرف‌هایی که رد و بدل می ‌شود، قلاب طنزم خالی نماند.

وی مهم ‌ترین اصل برنامه را بیان حقوق مردم و مصرف ‌کنندگان می ‌داند و با اشاره به ارتباط شایسته ای که برنامه ها باید با مخاطبان داشته باشند، به «سراج۲۴» گفت: زبان اجرای من حق‌طلبانه است، چون ما در پی احقاق حق مردم هستیم و هرجایی از برنامه که مباحث اقتصادی مطرح می شود، طرف مردم را می ‌گیریم. این بحثی است که گاهی میان من و میهمان برنامه شکل می ‌گیرد و در نهایت میهمان نیز می ‌پذیرد که حق را به مصرف‌کننده و مخاطب بدهد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر