menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب دگرخند موسوی گرمارودی بزودی به چاپ چهارم می رسد

كتاب «دگرخند (درآمدی كوتاه بر طنز، هزل و هجو در تاریخ تا دورۀ معاصر)» نوشته سید علی موسوی گرمارودی به زودی و برای چهارمین بار تجدید چاپ می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، سید علی موسوی گرمارودی شاعر و پزوهشگر ادبی و قرآنی ضمن اعلام خبر چاپ چهارم كتاب «دگرخند»، اظهار كرد: این اثر پس از ویراست دوم، توسط نشر هرمس منتشر و به بازار كتاب عرضه می‌شود.

این كتاب شامل 10 فصل با عناوین «كلیات»، «قرآن و روایات»، «نقیضه‌ها»، «نقیضۀ اشعار»، «نقیضه‌های ملمّع شعر»، «نقیضه‌های ملمّع نثر، نقیضۀ كتاب‌ها (نثر)»، «طنز، هزل و هجو»، «طنز، هزل و هجو در برخی متون شعر و نثر» و «مجله‌های فكاهی» می‌شود.

کتاب دگرخند

در این كتاب پس از تعریف طنز، هزل و هجو به بازتاب آن در قرآن و روایات پرداخته می شود و پس از آن نگارنده ضمن بیان تعریفی از نقیضه نمونه آن را در شعر و نثر معرفی می كند. سپس به نمونه‌های طنز و هزل و هجو در برخی متون و اشعار كلاسیك و معاصر و نیز مجله‌های فكاهی اشاره می شود.
كتاب «دگرخند» سید علی موسوی گرمارودی از سوی بسیاری از طنزپردازان عرصه ادبیات به عنوان اثری پژوهشی و تخصصی در حوزه ادبیات طنزآمیز مورد توجه و استقبال قرار گرفته است و توسط دفتر طنز حوزه هنری و در برنامه های مختلف كه از سوی این دفتر برگزار شده نیز، معرفی شده است.

سیدعلی موسوی گرمارودی متولد سال 1320 در قم است. دوران دبیرستان را در زادگاهش گذرانده و كارشناسی حقوق را از دانشگاه تهران گرفته است. او همچنین دكترای زبان و ادبیات فارسی را از دانشگاه آزاد اسلامی دریافت كرده است.

موسوی گرماروردی كه چهار سال در تاجیكستان به‌عنوان رایزن فرهنگی كشورمان فعالیت داشت، نخستین مجموعه‌ شعرش را در سال 1348 منتشر كرده است.

از جمله مجموعه‌های شعر منتشرشده‌ وی می توان به «سرود رگبار»، «عبور»، «در سایه‌سار نخل ولایت»، «چمن لاله»، «خط خون»، «تا ناكجا»، «دستچین»، «باران اخم» و «صدای سبز» اشاره كرد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر