menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

تولد کامبیز درم بخش

کامبیز درم بخش، پیشکسوت کاریکاتور، ۷۵ ساله شد

سیزدهمین ویژه‌برنامه تولد ماه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با جشن تولد ۷۵ سالگی کامبیز درمبخش طراح، کاریکاتوریست و گرافیست در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هدف از برگزاری ویژه‌برنامه «تولد ماه» بزرگداشت هنرمندان پیشکسوت رشته‌های مختلف در سالروز تولد‌شان است. برنامه خردادماه به بزرگداشت یکی از پیشکسوتان هنر کاریکاتور اختصاص یافته که جوایز متعددی را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

تولد کامبیز درم بخش

کامبیز درمبخش در سال ۱۳۲۱ درشیراز به دنیا آمد. او دانش‌آموخته هنرستان هنرهای زیبای تهران است و از پیشکسوتان هنر کاریکاتور در ایران به‌شمار می‌رود.

درمبخش از ۱۵ سالگی همکاری خود را با نشریات ایرانی از جمله توفیق شروع کرد و با دیگر مطبوعات ایرانی و خارجی همچون نیویورک تایمز، اشپیگل، نبل اشپالتر و… کارش را ادامه داد. در مجموع بیش از ۴۷ سال با مطبوعات صاحب نام ایران و جهان همکاری مستمر داشته و مدتی نیز در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، هنر کاریکاتور را تدریس کرده‌ است.

این هنرمند آثارش را در قالب نمایشگاه انفرادی بسیاری در داخل و خارج از کشور شرکت داده است.

او برنده جایزه اول از بزرگ‌ترین و معتبرترین مسابقات بین‌المللی کاریکاتور ژاپن، آلمان، ایتالیا، سوئیس، بلژیک، ترکیه، برزیل، یوگسلاوی و چندین جایزه بین‌المللی جنبی دیگر بوده‌ و داوری چندین نمایشگاه بزرگ بین‌المللی کاریکاتور را بر عهده داشته است.

بسیاری از آثار درم‌بخش به موزه‌های معتبر دنیا راه پیدا کرده‌اند؛ از جمله در موزه هنرهای معاصر تهران، موزه کاریکاتور بازل در سوئیس، موزه کاریکاتور گابروو در بلغارستان، موزه هیروشیما در ژاپن، موزه ضد جنگ یوگسلاوی، موزه کاریکاتور اسلامبول در ترکیه، موزه کاریکاتور ورشو در لهستان و مجموعه شهرداری شهر فرانکفورت آلمان.

علاوه بر این، کتاب‌های متعددی در زمینه تصویرسازی و کاریکاتور تاکنون از او چاپ و منتشر شده‌است. ازجمله: بدون شرح، دفتر خاطرات فرشته‌ها و کتاب کامبیز.

کامبیز درمبخش 1

کتاب‌های مشترک طنزاندیشان امروز ایران، طنزاندیشان امروز ایران در خارج از کشور، میازار موری که دانه‌کش است، المپیک خنده، سمفونی خطوط، اگر داوینچی مرا دیده بود و چند اثر دیگر نیز از او منتشر شده‌اند.

درمبخش فعالیت‌هایی در زمینه تبلیغات (طراحی روی جلد کتاب)٬ تصویرگری کتاب کودک٬ پوستر٬ فیلم کوتاه٬ کارت پستال٬ تقویم و مشابه آن‌ها دارد و از سال ۱۳۸۶ به بعد وارد عرصه انیمیشن‌سازی نیز شده است.

تولد ماه ویژه بزرگداشت کامبیز درمبخش با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی ساعت ۱۸ جمعه ۷ خرداد به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی‌عصر، خیابان اسفندیاری، شماره۳۵ برگزار می‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر