menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

درمبخش

کامبیز درم‌ بخش شخصیت‌های کارتونی طراحی کرد

کامبیز درم‌بخش طراح و کاریکاتوریست، دو شخصیت کارتونی کودک دختر و پسر برای بنیاد کودک طراحی کرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایرنا از بنیاد کودک، کامبیز درم‌بخش در خصوص این شخصیت‌های کارتونی و با تاکید بر اهداف بنیاد کودک گفت: بنیاد کودک با هدف حمایت تحصیلی از کودکان کم‌برخوردار با این امکان که بتوانند ادامه تحصیل بدهند فعالیت می‌کند و من نیز برای تشویق مردم به حمایت از این موسسه دوتا شخصیت کارتونی کودک دوست‌داشتنی دختر و پسر ساختم.
این گرافیست روزنامه‌ افزود: این دو بچه کارتونی را خلق کردم تا مردم به حمایت از بنیاد کودک تشویق شوند که این بنیاد بتواند به اهدافش برسد.
درم بخش همچنین با اشاره به سادگی شخصیت‌های کارتونی و تاثیرگذاری آنها گفت: آدمک ‌های کارتونی من از سال ۱۳۳۴ شکل گرفت. در ابتدا شکل دیگری داشت و رفته رفته به ساده‌گرایی سوق پیدا کرد.
وی با تاکید بر اینکه زبان تصویر، زبانی بین‌المللی است، افزود: در مجموع به این نتیجه رسیدم که شخصیتی خلق کنم که ویژگی‌های جهانی داشته باشد و از حالت محلی خارج شود. ویژگی جذاب این کاراکترها صامت و بدون کلام بودن آدمک‌های من است.

درمبخش

درم بخش با بیان اینکه سعی بر این دارد که با حرکات و میمیک صورت، احساسات را نشان دهد اظهار کرد: امروزه توجه مخاطبان به ساده‌گرایی است و این کاراکترهای ساده و‌ جذاب تاثیر بیشتری بر مخاطب دارند. کارتون‌ها دارای فکر و ایده هستند و به خاطر سادگی‌ آنها پیام خود را به راحتی منتقل می‌کنند.
این استاد گرافیست با تاکید بر مسوولیت اجتماعی هر فرد گفت: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی کارهای زیادی تا به حال انجام داد‌ه‌ام. دوست دارم کودک‌آزاری نباشد. بچه‌های کار نباشند. محیط زیست آلوده نباشد. کم‌آبی نباشد. جنگ نباشد و خیلی از موارد اجتماعی دیگر که تا به حال برای بسیاری از این موضوعات کارتون‌هایی ساخته‌ام.
بزودی از دو شخصیت کارتونی دختر و پسر که استاد درم بخش برای بنیاد کودک طراحی کرد، رونمایی می‌شود.
کامبیز درم بخش، کاریکاتوریست ۷۵ ساله ایرانی برنده جایزه از بزرگ‌ترین و معتبرترین مسابقات بین‌المللی کاریکاتور ژاپن، آلمان، ایتالیا، سوئیس، بلژیک، ترکیه، برزیل، یوگسلاوی و چندین جایزه بین‌المللی جنبی و نیز داور مدعو چند نمایشگاه بزرگ بین‌المللی کاریکاتور بوده است.
او همچنین نشان شوالیه را از دولت فرانسه در آبان سال ۱۳۹۳ دریافت کرد.
درم بخش سال‌ها در مطبوعات ایران فعالیت داشته و توانسته با ساخت شخصیت‌های کارتونی با بچه‌های ۴ نسل ارتباط برقرار کند.
انتهای پیام /

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر