menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

خلیل جوادی

کار طنزپرداز را می‌شود به سوارکاری تشبیه کرد

نویسنده کتاب طنز “محکمه الهی” با بیان اینکه از طنز استقبال خوبی در ایران صورت می گیرد گفت: طی دهه اخیر طنز در ایران جدی گرفته شده است.

به گزارش شیرین طنز، خلیل جوادی، در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری ایجاد دفتر طنز حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی توسط ابوالفضل زرویی نصرآباد، این روند را عامل مهم در توسعه طنز در کشور عنوان کرد و افزود: از زمان راه اندازی دفتر طنز حوزه هنری اقبال مردم و هنرمندان نسبت به طنز افزایش یافته و موجب ذوق آزمایی و افزایش شاعران طنزپرداز شد.

وی با بیان اینکه اقبال مردم نسبت به طنز در کشور افزایش یافته شده است ادامه داد: در حال حاضر تعداد شاعران طنز پرداز و اقبال عمومی نسبت به شعر طنز افزایش یافته است.

جوادی، استقبال ناشرین از چاپ تالیفات حوزه طنز کشور را یادآور شد و با اشاره به اینکه با توجه به استقبال و اقبال عمومی نسبت به شعر طنز شاهد رویکرد مطلوب ناشرین برای چاپ کتاب های طنز در کشور هستیم افزود: ناشرین دوست دارند کتابی را منتشر کنند که فروش بیشتری دارد و با توجه به اقبال عمومی نسبت به شعر طنز و خرید کتاب های این حوزه ناشرین از چاپ کتاب های این حوزه استقبال بیشتری می کنند.

این نویسنده طنزپرداز کشورمان در عین حال از عدم علاقه خود نسبت به انتشار آثارش توسط ناشرین خبرداد و گفت: متاسفانه ناشرین در خصوص کتاب های بنده خوب فعالیت نمی کردند و بعد از اینکه خودم به عنوان ناشر آثارم فعالیت کردم آثارم چندین بار تجدید چاپ شد. جوادی با بیان انکه چاپ دوم “محکمه الهی” تیراژ ۵۰ هزار نسخه و “بهشت بی امکانات” ۵۰ هزار نسخه بود افزود: بهشت بی امکانات و محکمه الهی در زمینه استقبال مردمی از خرید این کتاب رکود شکنی داشت.

وی با بیان اینکه مردم برای خروج از مشکلات و برخی افسردگی ها نیازمند طنز درمانی هستند افزود: مردم از طنز خوب استقبال می کنند. نویسنده کتاب طنز “محکمه الهی” در عین حال با بیان اینکه شرایط طنز و طنزپردازی در ایران بسیار سخت است و انرژی مضاعف می‌طلبد افزود: کار طنزپرداز را می‌شود به سوارکاری تشبیه کرد که باید از موانع عبور کند و پای اسب‌اش به میله‌هایی که خط قرمز هستند نخورد، وگرنه ممکن است از اسب بیفتد، چون ذاتا طنزپرداز منتقد است.

وی ادامه داد: از دشواری‌های دیگر طنز این است که نگرانی از سانسور و عواقب پر مشقت نقد، که پایه و اساس طنز است پیشاپیش ذهن طنز پرداز را دچار تشویش و احیانا خود سانسوری می‌کند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر