menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کاریکاتوریست‌ های ایرانی جواب خناسی ترامپ را دادند

«ترامپ از نگاه کاریکاتوریست‌ های ایرانی»، عنوان نمایشگاه کاریکاتوری است که از امروز در خانه کاریکاتور تهران برگزار خواهد شد.

مسعود شجاعی‌طباطبایی می‌گوید این نمایشگاه پاسخی به خناسی ترامپ علیه ایران است.

به گزارش شیرین طنز، مدیر خانه کاریکاتور ایران، در گفت‌و‌گو با «جوان» درباره برگزاری نمایشگاه «ترامپ از نگاه کاریکاتوریست‌های ایرانی» می‌گوید: این نمایشگاه حاصل ذوق و هنر هنرمندان ایرانی است که با کمک انجمن حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و انجمن تجسمی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود. کارهای خیلی خوبی از سوی هنرمندان داخلی و خارجی درباره شخصیت ترامپ و اقداماتش تولید شده است، اما در این نمایشگاه صرفاً با حضور هنرمندان ایرانی و درباره مواضع خناسانه ترامپ درباره ایران به نمایش گذاشته خواهد شد.

شجاعی‌طباطبایی افزود: برای نمونه وقتی ترامپ اعلام کرد که شهروندان ایران و چند کشور دیگر حق ورود به امریکا را ندارند. عباس گودرزی، هنرمند کشورمان کاریکاتوری را کشید که در آن ترامپ و ملک سلمان در حال پاک کردن اسم سعودی از لیست تروریست‌ها هستند، در حالی که تروریسم وهابی متعلق به آل‌سعود است و هم‌اکنون نیز در کشورهایی مانند سوریه، عراق و یمن شاهد جنایت‌های تروریست‌های آل‌سعود هستیم. مدیر خانه کاریکاتور ایران با تأکید بر اینکه هنرمندان کاریکاتوریست ایرانی نوک قلم و حمله خود را به سمت خناسان بین‌المللی گرفته‌اند، افزود: خدا را شکر می‌کنیم که آثار قابل‌توجهی به دست هنرمندان تولید شده و تلاش ما این است که این ذوق و هنر را به خوبی به نمایش بگذاریم.

شجاعی‌طباطبایی ادامه داد: از امروز نمایشگاه در خانه کاریکاتور به روی دیوار خواهد رفت و امیدواریم که بعد از آن در سطح شهر تهران و در اماکن عمومی مانند مترو بتوانیم این آثار را در معرض دید عموم قرار دهیم. وی در پاسخ به «جوان» درباره اینکه چرا از آثار هنرمندان خارجی در این نمایشگاه استفاده نشده، گفت: در موضوعاتی مانند داعش فراخوان بین‌المللی دادیم، اما ترامپ در حدی نیست که این کار را برایش انجام دهیم، رؤسای جمهور امریکا می‌آیند و می‌روند آن چیزی که اصل است حاکمیت و مواضع نظام امریکاست، به قول مقام معظم رهبری بعضی از رئیس جمهورهای‌شان چنگال آهنی در دستکش مخملین دارند، اما یکی هم مانند ترامپ رو بازی می‌کند. از سوی دیگر به دلیل اینکه کار را می‌خواستیم سریع‌تر به اجرا برسانیم، ترجیح دادیم فعلاً فقط از آثار هنرمندان ایرانی استفاده کنیم.

نویسنده : محمد صادق عابدینی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر