menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

پیام پور فلاح

کارتونیست اصفهانی : به دنبال بیان دغدغه زلزله‌ زدگان هستیم نه شوخی

مدیر خانه کاریکاتور و دفتر طنز حوزه هنری استان اصفهان گفت: به دلیل اینکه کاریکاتوریست‌ها یک زبان شوخ طبعانه دارند، ممکن است سوء برداشت‌هایی از طرح‌های آنها وجود داشته باشد.

به گزارش شیرین طنز، پیام پور فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، پیرامون کاریکاتورهایی که در بلایای طبیعی مانند زلزله اخیر در استان کرمانشاه منتشر می‌شود، اظهار کرد: گاهی اوقات ممکن است از این کاریکاتورها سوءبرداشت شود، در چنین شرایطی هیچ وقت کاریکاتوریست قصد شوخی با موضوع را ندارد، ممکن است ناخودآگاه چنین اتفاقی بیفتد اما به طور قطع هدف کاریکاتوریست چیز دیگری بوده است.

مدیر خانه کاریکاتور و دفتر طنز حوزه هنری استان اصفهان ادامه داد: به عنوان نمونه گاهی در برخی کاریکاتورها برای انتقاد از مدیران ممکن است با نگاه نقادانه، شوخی هم وجود داشته باشد. اما زمانی که حادثه‌ای دلخراش در کشور اتفاق می‌افتد، کاریکاتوریست‌ها با آن شوخی نمی کنند و معمولا طرحی را ارایه می‌دهند که موجب همدردی و همراهی شود و دغدغه‌های افراد حادثه دیده را بیان کند.

پور فلاح خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در همین شرایط زلزله، وقتی کاریکاتوریست قصد بیان دغدغه‌های مردم زلزله زده را دارد، ناخودآگاه ممکن است برخی سوءبرداشت کرده و کاریکاتوریست را متهم کنند که حتما قصد داشته با زلزله و مردم زلزله زده شوخی کند.

وی با بیان اینکه در کاریکاتور مرز باریکی بین شوخی و بیان دغدغه و انتقاد وجود دارد، تاکید کرد: به دلیل اینکه کاریکاتوریست‌ها یک زبان شوخ طبعانه دارند ممکن است سوء برداشت‌هایی وجود داشته باشد.

این کاریکاتوریست با بیان اینکه در این شرایط اصلا زمان مناسبی برای رویکردها و برداشت‌های سیاسی نیست، گفت: در این شرایط باید همه با هم کمک کنیم تا همدردی با آسیب دیده‌ها انجام و دغدغه‌ها بیان شود و مسوولان کمک کنند تا مشکلات مردم برطرف شود. کاریکاتوریست‌ها، روزنامه نگاران و اصحاب رسانه باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر