menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

دیودونه

کابوسی که خواب را از سر جماعت دشنه بدست پراند!

طنزپرداز فرانسوی، که از برپایی چندین نمایش بخاطر ماهیت یهودی ستیزانه آن محروم شده، اجازه ورود به خاک بریتانیا را پیدا نکرد اما بعد از آن از یک اتهام یهودستیزانه نجات یافت.
به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز به نقل از سایت بی بی سی فارسی؛ دیودونه، کمدین جنجالی، در دادگاه فرانسه از یک اتهام یهودستیزی جدید تبرئه شد.

اتهام او به خاطر یک پیام ویدئویی بود که در آن خواستار آزادی فردی شده بود که یک شهروند یهودی را شکنجه کرده و کشته بود.

دادگاه او را تبرئه کرد چون نتوانست ثابت کند که خود دیودونه در انتشار ویدئو دست داشته است.

چند برنامه طنز دیودونه اخیرا تنها به ظن نگرانی درباره یهودستیزی لغو شده بودند.

دیودونه

 شبیه ‘سلام’ نازی‌ها

آقای دیودونه حرکتی را ابداع کرده که برخی دولت های دوست رژیم صهیونیستی بویژه فرانسه به عنوان کشور محل سکونت وی، مدعی هستند که حرکت وی یادآور سلام به شیوه نازی‌هاست.

آقای دیودونه چند حرکت ضد رژیم اشغالگر قدس اختراع کرده اما مهمترین آن یعنی کونل (Quenelle) به یک نماد فراگیر تبدیل شده است. این نماد آنقدر برای صهیونیست ها گران تمام شده که رسانه های اسرائیلی را مجبور به واکنش های تندی کرده است با این حال اکنون این حرکت طرفداران بسیاری یافته است.

تعدادی از دانش آموزان در کنار “والس” وزیر کشور فرانسه حرکت کونل را اجرا کردند

 

نماینده مجلس بلژیک در میان هم حزبی هایش

 

 

اما او خود می‌گوید که این حرکتش علیه دولت است. این کمدین فرانسوی می‌گوید نه یهودستیز بلکه ضد صهیونیسم است.

در ماه گذشته میلادی دادگاه عالی فرانسه با صدور حکمی از اجرای برنامه طنز “دیوار” دیودونه جلوگیری کرده بود.

طی هفته گذشته نیز شبکه یورونیوز گزارش داد؛ دیودونه، طنزپرداز فرانسوی، که از برپایی چندین نمایش بخاطر ماهیت یهودی ستیزانه آن محروم شده، اجازه ورود به خاک بریتانیا را پیدا نکرد.

به گزارش یورونیوز؛ او می خواست به دیدار نیکولا آنلکا، فوتبالیست فرانسوی برود. این فوتبالیست بدلیل این که دستهایش را به سلامی شبیه سلام نازیها در آورده بود، تقبیح شده بود.

گرچه اینها همه ساخته ذهن عده ای صهیونیست است که از هر تحرکی، بهانه ای می سازند برای مظلوم نمایی، اما در این میانه یهودیت پل گذر آنها به سوی مظلومیت شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای حکومتی فرانسه که عالی ترین نهاد قضایی اداری این کشور محسوب می شود، پیش از این ممنوعیت نمایش دیودونه را در شهر نانت در غرب فرانسه تایید کرده و در توجیه تصمیم خود اعلام کرده بود بیم آن می رود اجرای این نمایش علاوه بر ایجاد اختلال در نظم عمومی، به شرافت انسانی نیز لطمه وارد کند!
وکلای مدافع و طرفداران دیودونه امبالا امبالا، طنز نویس آمریکایی تبار فرانسه، موضع گیری خصمانه دستگاههای حاکم را ضد این طنزنویس چهل و هفت ساله و سانسور نمایش او موسوم به « دیوار» را محکوم کرده اند.

پلیس در مقابل مردم طرفدار دیودونه – محل اجرای دیودونه در شهر نانت فرانسه

 این اتهامات در حالی است که او تاکنون بارها با هنرمندان یهودی نیز برنامه اجرا کرده است.

اعلام جرم تحت عنوان یهود ستیزی در فرانسه، در صورتی است که شبکه ای مانند فرانس ۲۴، نیم بیشتر اخبار خود را به اسلام ستیزی اختصاص داده است.

با تمام این اوصاف، دیودونه و حرکاتش جای خود را در شبکه های اجتماعی نیز باز کرده است. خواندن نظرات ثبت شده مردم در توئیتر بسیار جذاب و حاکی از آگاهی بسیاری از مردم فرانسه از ماجرا و اعتراض به این وضع است.

 

نمودار رشد هشتگ دیودونه در توئیتر

 

آمار رشد لایک صفحه دیودونه در فیسبوک در این ایام

 به نظر می رسد اقدامات دیودونه برای صهیونیست ها گران تمام شده است. چرا که آنان بهتر از هر کسی به تاثیر رسانه و نماد، آگاهی دارند بنابراین طبیعی است که در یک اقدام کاملا حساب شده، علیه تمامی کسانی که علامت اختراعی کمدین فرانسوی را نشان داده اند، حمله ی همه جانبه ای را شروع کرده اند.

جام نیوز

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر