menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ژانر كمدی در سینما و تلویزیون ما مهجور مانده!

داوربخش استندآپ كمدی جشنواره طنز سوره گفت: ژانر كمدی در سینما و تلویزیون ما مهجور مانده است و معتقدم كه پویایی و زنده بودن استندآپ كمدی برای اشاعه طنز مفید است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، رحیم بهبودی فر كارگردان، فیلمنامه نویس و داور بخش استندآپ كمدی جشنواره طنز سوره، درباره اضافه شدن بخش استندآپ كمدی در جشنواره طنز سوره، توضیح داد: استندآپ كمدی به نوعی نمایشی ست كمدی كه به صورت ایستاده و مونولوگ اجرا می شود كه می توان موضوعات و مسائل اجتماعی را در قالب های مطایبه، شوخی و طنز اجرا كرد.

رحیم بهبودی فر
این فیلمنامه نویس در ادامه تصریح كرد: در گذشته این نوع قالب استندآپ كمدی در قالب نمایش كهن به عنوان میان پرده توسط بزرگانی همچون استاد انتظامی و مرتضی احمدی اجرا می شد و در واقع نمایش سنتی بود كه امروز این نوع نمایش فراموش شده است. بهبودی فر اظهار كرد: اضافه كردن این نوع قالب كمدی به جشنواره طنز سوره، اتفاق خوبی است كه این قالب نمایشی فراموش شده در زمینه طنز با همان استندآپ كمدی تقویت شود و به نوعی احیای این قالب نمایشی سنتی باشد كه در زمان كوتاه مخاطب را جذب می كند.

کمدی

امیدوارم استندآپ كمدی جدی گرفته شود

وی با اشاره به موضوع استندآپ كمدی در جشنواره طنز سوره گفت: معتقدم كه پویایی و زنده بودن استندآپ كمدی برای اشاعه طنز مفید است، امیدوارم امسال كه سال اول ورود این موضوع به جشنواره است، استندآپ كمدی جدی گرفته شود و در سالهای بعد تدوام پیدا كند و این شاخه از رشته هنری هر سال پیشرفت كند. به گفته بهبودی فر، با تدوام استندآپ كمدی در جشنواره طنز سوره، مخاطب شناخت خوبی از آن پیدا می كند و این باعث می شود تا در سال های آینده استقبال بهتری از استندآپ كمدی شود.

هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره

شاخه طنز در سریال ها و آثار سینمایی مهجور مانده است

كارگردان فیلم «آدم آهنی» با اشاره به شاخه طنز در فیلم های سینمایی و سریال ها كه همچنان مهجور مانده است، گفت: هنوز جایگاه رفیعی را برای طنز امروز قائل نیستم، مگر جرقه های كه در سینما و تلویزیون اتفاق می افتد، اما ادامه پیدا نمی كند. وی گفت: وقتی به آثاری چون مومیایی3، مرد عوضی در 10 سال گذشته نگاه می كنیم، متوجه خواهیم شد كه فیلم همانند آنها ساخته نشده است و این خیلی ناامید كننده است. بعد از فیلم سن پترزبورگ در ژانر كمدی اثر شاخصی تولید نشده است و این ضعف سینمای ما است.

کمدی
به گفته وی موقعیت های كمدی در سینما بسیار كم است و بیشتر به دیالوگ های سخیف رو به رو هستیم كه تنها مخاطب را می خنداند. بهبودی فر ادامه داد: شاید نبود فیلمنامه خوب باعث شده تا از ژانر كمدی در سینما و تلویزیون فاصله بگیریم و اینكه فیلمنامه نویس خوبی پرورش نداده ایم. اگر هم فیلنامه نویس هست بودجه كافی وجود ندارد. وی توضیح داد: بحث كمدی موقعیت در طنز بسیار مهم است، كمدی دیالوگ یا كمدی شخصیت برگرفته از كمدی موقعیت است، باید كمدی موقعیت را به جوانان و مستعدان بیاموزیم و در این زمینه تمرین داشته باشیم.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر