menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مدرسه پر ماجرا

چهل و دومین جلد طنز «مدرسه پرماجرا» با ترجمه مونا قائمی منتشر شد

«مدرسه بی مدرسه» چهل و دومین جلد از مجموعه «مدرسه پرماجرا» به قلم دن گاتمن با ترجمه مونا قائمی منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «مدرسه بی مدرسه» چهل و دومین جلد از مجموعه «مدرسه پرماجرا» است که به قلم دن گاتمن نوشته شده و با ترجمه مونا قائمی از سوی انتشارات گام برای کودکان گروه سنی «ب و ج» منتشر شده است.

این مجموعه از جمله آثار منتخب شورای کتاب کودک با رتبه چهار ستاره است. دن گاتمن در این مجموعه به زبانی ساده و طنزآمیز، ماجراهایی که در مدرسه اتفاق افتاده را، بیان می‌کند. «مدرسه پرماجرا» عجیب و غریب‌ترین مدرسه جهان است.

همه کتاب‌های این مجموعه از زبان «اِی.جِی» روایت می‌شوند که یکی از بچه‌های بازیگوش مدرسه‌ «الّامنتری» است. گرچه اِی.جِی همه کتاب‌های مجموعه را با جمله «اسم من اِی.جِی است و از مدرسه متنفرم» شروع می‌کند؛ اما شادترین لحظات خود را در مدرسه می‌گذراند؛ مدرسه‌ای که مدیرش «آقای کلاتز»، برای شادی دانش‌آموزان حاضر است، لباس بابانوئل بپوشد، اسکیت‌سواری کند و حتی از سقف آویزان شود! مستخدمش یعنی «خانم لازار» هم از دیوار راست بالا می‌رود و معلم هنرش با دستمال‌های کهنه برای خودش لباس می‌دوزد.

در «مدرسه بی مدرسه» همه معلم‌ها و مدیر مدرسه الامنتری، به خاطر اینکه قهوه‌ساز خراب شده و دیگر تعمیر نمی‌شود اعتصاب کرده‌اند و می‌گویند که نمی‌توانند بدون خوردن قهوه کار کنند. تا اینکه مدیر آموزش و پرورش می‌آید و از آنها می‌خواهد به سرکارشان برگردند اما معلم‌ها قبول نمی‌کنند. مدیر جدید، آقای نیک، هم به مقررات اعتقادی ندارد. به نظر او اگر بچه‌ها دوست ندارند چیزی یاد بگیرند مجبور نیستند آن کار را انجام دهند! معلم هایی هم که با او آمده‌اند عجیب و قلابی هستند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «یک عده از آتش نشان‌ها از ماشین‌های آتش نشانی پایین پریدند و شلنگ‌های آب را روی آقای کلاتز ومعلم‌های ما گرفتند. معلم‌ها جیغ می‌زدند، داد و فریاد می‌کردند و حسابی دیوانه شده بودند. بعد چند تا سگ باحال از ماشین‌های پلیس بیرون پریدند و شروع کردند به تعقیب معلم‌ها! باید آنجا بودید و خودتان می‌دیدید!

خیلی خنده‌دار بود. ما با چشم‌های خودمان به طور زنده و مستقیم این صحنه را دیدیم. خب راستش دیدن این چیزها با چشم‌های دیگران خیلی سخت است. آندرا سرش را تکان داد و گفت: «اوه! اصلا دلم نمی‌خواهد این جور صحنه‌ها را ببینم. خشونت را دوست ندارم.» پرسیدم: «تو چه دشمنی‌ای با خشونت داری؟»

«جشن شکلات»، «جنگ غذا»، «اولین درس تاریخ»، «انتخاب جنجالی»، «معلم شعبده باز»، «مدرسه از کار افتاده، «بزرگترین پیتزای دنیا، «حمله هیولاها»، «پایان حیرت‌آور»، «کارت‌های جادویی»، «مهمان عجیب»، «فرار از مدرسه»، «زنگ شیرین‌کاری» و «زنگ هنر» از دیگر عنوان‌هایی است که تا به حال از مجموعه «مدرسه پرماجرا» منتشر شده است.

انتشارات گام، کتاب «مدرسه بی مدرسه» را در قالب ۹۶ صفحه مصور با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت ۶۰ هزار ریال منتشر کرده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر