menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

چهره واقعی ترامپ در نمایشگاه کاریکاتور ترامپیسم نمایش داده می شود

مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، از برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با عنوان «ترامپیسم» خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، پایگاه خبری حوزه هنری، مسعود شجاعی طباطبایی اعلام کرد: نمایشگاه «ترامپیسم» ۱۲ تیرماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح خواهد شد و پس از آن نمایشگاه تا تاریخ ۲۰ تیر ماه دایر خواهد بود.

در این نمایشگاه سعی شده است چهره واقعی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به مخاطبان نشان داده شده و از موضع جنگ طلبانه، کاسبکارانه، نژادپرستانه و غیر انسانی اش پرده برداشته شود.

دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا در روز ۸ نوامبر ۲۰۱۶ به طرز غافلگیرکننده‌‌ای بر هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات، پیروز شد. ترامپ با ۷۰ سال سن ثروتمند ترین و مسن‌ ترین کسی شد که ریاست جمهوری را شروع می‌ کند. او تنها کسی است که بدون هر گونه سابقه تصدی مناصب سیاسی یا نظامی به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شده و پنجمین کسی است که با کسب آرای مردمی کمتر از رقیبش به ریاست جمهوری برگزیده شده است. حتما چهره مو طلایی مرد میلیاردر آمریکایی در این روزها برای شما آشنا است، همانی که در مخالفت با سیاست‌‌های مهاجرتی کشورش به عنوان بزرگ‌ترین کشور مهاجرپذیر جهان می‌ گوید باید میان مرز آمریکا و مکزیک را دیوار کشید، مسلمانان را به ایالات متحده راه نداد، آمریکا دنبال اقامت دادن به یک مشت مزدور سیاسی نیست، ما به دنبال مهاجرانی هستیم که برای خود برنامه دارند و….

در ماه‌ های اخیر با روی کار آمدن ترامپ در آمریکا به‌عنوان رئیس‌جمهور این کشور، باید این دوره را «ترامپیسم» نامید. در یک نگاه ترامپیسم محصول بی ‌تفاوتی سیاسی در اقشار متوسط جامعه در بعد اجتماعی است. مردم آمریکا با انتخاب ترامپ سعی داشتند از هر دو جناح سیاسی یعنی جمهوری خواه و دموکرات دوری کنند؛ چرا که ترامپ با شعارهای پوپولیستی و عوامفریبانه اش خود را یک نامزد مستقل معرفی کرده بود.

قدرت‌گیری ترامپ و کسب اکثریت کرسی‌ های انتخاباتی توسط حزب جمهوری خواه این نکته را به اثبات رساند که علی رغم وجود این ادعا که جامعه آمریکا یک جامعه توسعه یافته سیاسی و پیشرفته است، در عمل چنین چیزی وجود ندارد. استقبال طیفی از مردم از سخنرانی‌ های پرشور و هیجانی ترامپ نشان می‌ دهد هیجان زدگی و احساس، بر بخشی از فضای سیاسی و انتخاباتی آمریکا حاکم است. اگر از مدار منطق و عقل سخنان ترامپ را مورد قضاوت قرار دهیم، چیزی جز هیاهو، اتهام زنی و برچسب زنی در اظهارات اش شنیده نمی‌شود.

جمله معروفی در آمریکا وجود دارد که «پول همه چیز است». لابی‌ های پولدار آمریکا که اکثرا کمپانی‌ ‌های صنعتی و اسلحه ‌سازی را در اختیار دارند، نقش بی ‌بدیلی در عرصه سیاسی آمریکا بازی می‌ کنند. امروز بخش هایی از دو قوه مقننه و مجریه زیر نفوذ کارتل‌ های تجاری، پولی و مالی است و تا به حال سابقه نداشته در این کشور فردی در کسوت ریاست جمهوری ظاهر شود اما حمایت ثروتمندان را نداشته باشد. به این ترتیب با وجود اینکه ترامپ خود سرمایه‌دار بزرگی است، حمایت دیگر سرمایه‌دار‌ها را نیز در اختیار گرفته است. بی‌ شک وجود حجم عظیمی از حمایت‌ های مالی و تبلیغی به عمومی شدن پدیده ترامپیسم در آمریکا انجامیده است.

ترامپ در اولین سفر برون مرزی اش به عربستان سعودی سفر کرد و مورد استقبال خاندان سلطنتی این کشور قرار گرفت و قراردادی با مبلغی نجومی با سران این کشور منعقد کرد که طی آن به این کشور تسلیحات نظامی بفروشد. آل سعود برای ترامپ سنگ تمام گذاشتند و هدایای بسیار گران قیمتی به وی و خانواده اش تقدیم کردند. همه این ها در حالی است که رئیس جمهور آمریکا قبلا در سخنرانی‌هایش گفته بود: «آل سعود برای ما همچون گاوی شیرده اند که هروقت دیگر نتواند به ما دلار و طلا بدهد آنگاه دستور ذبح آن را صادر می کنیم و یا از دیگران می خواهیم این کار را بکنند یا به آن ها در این کار کمک می کنیم و این یک واقعیتی است که همه دوستان و دشمنان آمریکا به ویژه خود آل سعود از آن آگاهند.»

ترامپ تفاوت های زیادی با روسای پیشین امریکا به ویژه باراک اوباما دارد و مدام در فکر جنگ‌افروزی و تنش بین آمریکا و سایر کشورهاست و برای همه دولت هایی که به زعم خودش دشمن محسوب می شوند، خط و نشان می کشد. آمارها نشان می دهند مردم آمریکا و حتی مردم سایر کشورهای جهان از رئیس جمهور جدید آمریکا و سیاست های افراطی و خشونت طلبانه اش ناراضی هستند.

شجاعی طباطبایی درباره این جشنواره می گوید: «ترامپیست یک واژه شناخته شده مانند نازیسم است و اگر در گوگل این واژه را چک کنید سایت های مختلفی معرفی می شود. ترامپ شخصیتی منفور در بین فرهیختگان آمریکایی در سراسر دنیاست. ترامپ یک فرد نژادپرست و لاابالی است و تفکرات افراطی درمورد مهاجران دارد. صحبت های این فرد درباره دیوار بین مکزیک و آمریکا واقعا احمقانه است و هیچ توجیه منطقی ندارد. ترامپیست یک نحله فکری است و در ویکی پدیای لاتین هم سرچ کنید به آن برمی خورید. در واقع اندیشه هایی که ترامپ مبتنی بر نژادپرستی مطرح کرد یادآور نفرتی بود که در دوره هیتلر شاهدش بودیم. مختصاتی که این آدم و رفتارها و افکارش دارد می تواند نشان دهنده یک نوع تفکر باشد. جالب اینکه حضرت آقا پیش از رای گیری آمریکا انتخاب ترامپ را پیش بینی کرده بودند و بسیاری از سیاستمداران دنیا نگاه دقیق ایشان را تحسین کردند. ایشان از ترامپ بابت نشان دادن چهره واقعی آمریکا تشکر کردند. دلیل برگزاری این مسابقه نیز نشان دادن هرچه بیشتر تفکرات پوپولیستی و افراطی و نژادپرستانه این فرد است.»

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر