menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

آنتوان چخوف

چهار نمایشنامه آنتون چخوف توسط نشر پارسه منتشر شد

چهار نمایشنامه بلند از آنتون چخوف با ترجمه پرویز شهدی منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا، در معرفی ناشر از این کتاب‌ها عنوان شده است: پرویز شهدی که پیش‌تر نیز آثاری را از نویسندگان روس – به ویژه رمان‌هایی از داستایفسکی – به فارسی برگردانده،‌ ترجمه‌ای تازه از نمایشنامه‌های آنتون چخوف به دست داده است. چهار عنوان از آنها تاکنون منتشر شده و دو نمایشنامه ایوانف و سه خواهر نیز در دست انتشارند.

مرغ دریایی در ۱۱۴ صفحه با قیمت ۹۵۰۰ تومان، دایی وانیا در ۱۰۸ صفحه با قیمت ۸۵۰۰ تومان،‌ باغ آلبالو در ۱۱۴ صفحه با قیمت ۸۵۰۰ تومان و وحشی در ۱۹۸ صفحه با قیمت ۱۴۰۰۰ تومان از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده‌اند.

آنتون چخوف (۱۹۰۴ – ۱۸۶۰) یکی از بزرگ‌ترین داستان کوتاه‌نویسان دنیاست که عمده آثارش در ایران منتشر شده است. او نمایشنامه‌هایی هم دارد که آمیزه‌ای از تراژدی و کمدی است و در ایران چندبار ترجمه شده و بارها به روی صحنه رفته‌اند.

این نویسنده روس حدود ۴۰۰ داستان کوتاه و شش نمایشنامه بلند نوشت. شهرت چخوف به‌عنوان نمایشنامه‌نویس به خاطر نمایشنامه‌های مرغ دریایی، دایی وانیا، سه خواهر و باغ آلبالوست. بیش از ۷۰فیلم براساس نمایشنامه‌ها و داستان‌های وی ساخته شده ‌است. شخصیت‌های اصلی نمایشنامه‌های او را بورژواهای معمولی، ملاکان کوته‌فکر و آریستوکرات‌های کوچک تشکیل می‌دهند. آنها نمایانگر امیدهای بربادرفته، فرصت‌های سوخته، تعلل و دل سپردن به قضا و قدر هستند. طنز تلخ مستتر در نمایشنامه‌های او از چنین مضامینی تشکیل شده و طی دهه‌های متمادی که از نگارش و اولین اجرای این نمایشنامه‌ها می گذرد، همچنان روزآمد و قابل تعمیم به موقعیت انسان امروز می‌نمایند.

وحشی آنتون چخوف  

 

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر