menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محفل شعر طنز یک فنجان شعر برج میلاد

چهارمین نشست «یک فنجان شعر» با حضور زرویی نصرآباد

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های «یک فنجان شعر» برج میلاد، به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر، با حضور شاعران طنز سرا برگزار خواهد شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا، برج میلاد تهران که تابستان امسال طی برنامه‌هایی میزبان شاعران، نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان بود، ۱۵ مهر ۹۳ نخستین برنامه‌ی ادبی پاییزه‌ی خود را در قالب چهارمین نشست «یک فنجان شعر» به شعر طنز اختصاص داده است. این گردهمایی شاعرانه قرار است به «ابوالفضل زرویی نصرآباد» تقدیم شود.

در این برنامه، شاعران و طنزپردازانی چون اسماعیل امینی، سیدمحمد سادات اخوی، امید مهدی‌نژاد، علی مظفر، فاضل ترکمن و علیرضا بهرامی برای علاقه‌مندان شعرخوانی خواهند کرد و درباره‌ی جایگاه آثار ابوالفضل زرویی نصرآباد در طنز معاصر ایران نیز صحبت خواهد شد. همچنین در این روز از شاعران حاضر در برنامه برای شعرخوانی دعوت خواهد شد.

حضور زرویی نصرآباد در این نشست، منوط به مساعد بودن حال عمومی این شاعر و طنزپرداز معاصر اعلام شده است. این شاعر و پژوهشگر عرصه‌ی طنز، متولد ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۸، از سال ۱۳۶۸ فعالیت مطبوعاتی و فرهنگی خود را با نشریات آغاز کرده است او در آثار طنزش از شهرت‌هایی مانند: ملانصرالدین، چغندر میرزا، ننه قمر، کلثوم ننه، آمیز ممتقی، میرزا یحیی و عبدل استفاده کرده است.

از آثار منتشرشده‌ی زرویی نصرآباد این عنوان‌ها هستند: تذکرهالمقامات، افسانه‌های امروزی، وقایع‌نامه‌ی طنز ایران (کار مشترک)، «خاطرات حضرت استاد سِر پروفسور حسنعلی‌خان مستوفی»، کتاب گویای «بامعرفت‌های عالم»، «رفوزه‌ها» (مجموعه‌ی شعر طنز)، «حدیث قند» (مجموعه‌ی مقاله‌ درباره‌ی طنز) و مجموعه‌ی طنز و کتاب گویای «غلاغه به خونه‌ش نرسید».

زرویی که مدتی سردبیر ماهنامه‌ی «گل‌آقا» بوده، پایه‌گذار و مدیر دفتر طنز حوزه‌ی هنری هم بوده است. او سال گذشته در پی بروز سکته‌ی قلبی در بیمارستان بستری شد که درنهایت به عمل قلب و پیوند چهار رگ منجر شد. پس از آن در دوران نقاهت، کمتر در برنامه‌های ادبی حضور یافته است. خودش می‌گوید: «دید و بازدید دوستانم هیجان زیادی به من وارد می‌کند و خطرناک است!»

او را از چهره‌های مؤثر و پایبند به اصول علمی طنز در ادبیات فارسی در دوره‌ی معاصر می‌دانند. «یک فنجان شعر ۴»، تقدیم به ابوالفضل زرویی نصرآباد قرار است ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۱۵ مهر در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار ‌شود. در نشست‌های «یک فنجان شعر»، بویژه در شب‌های شعر طنز، به موضوع‌هایی چون تهران و تهرانگردی، شهروندی، خلق و خوی شهرنشینی، برج میلاد و سایر نمادهای تهران در کنار موضوعات اجتماعی پرداخته می‌شود.

در نخستین نشست «یک فنجان شعر» که به‌عنوان شب شعر طنر برگزار شد، ناصر فیض، سعید بیابانکی، همایون حسینیان، مهدی استاداحمد، صابر قدیمی، سعید طلایی، روح‌الله احمدی و شروین سلیمانی شعرخوانی کردند. در دومین نشست نیز عبدالجبار کاکایی، اکبر آزاد و ترانه مکرم ترانه خواندند و نادر ختایی و رضا ساکی به اجرای آثار طنز خود پرداختند و با برج میلاد تهران شوخی کردند. همچنین در نشست سوم، محمدعلی بهمنی، جلیل صفربیگی، حامد ابراهیم‌پور، عباس کریمی، هادی حسینی‌نژاد، غلامرضا طریقی، احمد امیرخلیلی و علیرضا بهرامی، برای حاضران شعر و ترانه خواندند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر