menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

تشییع امیر سهیلی

پیکر کاریکاتوریست جوان کردستانی تشییع و به خاک سپرده شد

مراسم تشییع و خاکسپاری امیر سهیلی کارتونیست و کاریکاتوریست جوان کردستانی که جمعه شب بر اثر تصادف رانندگی جان خود را از دست داده بود در بهشت محمدی سنندج برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار ایرنا، مراسم تشییع این هنرمند فقید روز یکشنبه همزمان با میلاد مسعود حضرت محمد مصطفی (ع) با حضور جمعی از مردم، هنرمندان، اهالی رسانه و مسئولان فرهنگی کردستان برگزار و پیکرش در قطعه هنرمندان بهشت محمدی به خاک سپرده شد.
قطب الدین صادقی استاد دانشگاه و نویسنده و هنرمند حوزه تئاتر در این آیین ضمن تسلیت به بازماندگان این هنرمند و جامعه هنری کردستان گفت: نمی توانیم برای از دنیا رفتگان کاری کنیم و باید به فکر بازماندگان و کسانی که در قید حیات هستند، باشیم.
وی اظهار داشت: در وقت حیات هنرمندان هم به فکر آنها باشیم، احترام آنها را حفظ کنیم و پیگیر رفع مشکلات آنها باشیم.
صادقی با بیان اینکه باید تلاش کنیم به عنوان هنرمند کُرد جایگاه خود را بیابیم، افزود: وقتی مادیات در جامعه اولویت قرار گیرد هنر عقب رانده می شود پس تلاش کنیم هنر را ارج بیشتری نهیم.
این هنرمند برجسته تئاتر کشور اضافه کرد: کاستی هایی که وجود دارد نباید موجب شود هنرمند رسالت و وظیفه خود را فراموش کند و دست از اهداف خود بکشد.
عضو انجمن کاریکاتور کردستان هم در این آیین گفت: مرحوم سهیلی تلاش زیادی برای راه اندازی این انجمن کرد و از اینکه کاریکاتوریست ها در سایه این انجمن می توانستند فعالیت کنند، خوشحال بود.
خبات ساعدی اظهار داشت: تلاش می کنیم راه این هنرمند را با حفظ و گسترش فعالیت های انجمن کاریکاتور ادامه دهیم و برای گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند جشنواره ای را با نام امیر سهیلی برگزار کنیم.
وی تاکید کرد: ما در برگزاری سالانه این جشنواره مصمم هستیم و امیدواریم دستگاه ها و مراکز مرتبط حوزه فرهنگ و هنر نیز ما را یاری کنند در غیر این صورت با هزینه های خود اقدام به برگزاری جشنواره خواهیم کرد.
امیر سهیلی متولد سال ۱۳۶۲ در سنندج و فارغ التحصیل کارشناسی شیمی کاربردی بود که شامگاه جمعه در حادثه رانندگی محور سنندج – کامیاران به همراه دو نفر دیگر جان باخت.
کسب جایزه ویژه و دیپلم افتخار جشنواره بین المللی کارتون کوزوو، جایزه ویژه و لوح تقدیر جشنواره بین المللی کارتون humo DEVA با موضوع « بهترین کارتون سال ۲۰۱۵»، دیپلم افتخارجشنواره بین المللی کارتون Gura humourului «نقاب از چهره ات بردار» ، دبیر اجرایی جشنواره کارتون کشوری«سبک زندگی ایرانی »،دبیر اجرایی جشنواره استانی ، کشوری کارتون فرهنگ شهروندی ، برگزیده و لوح تقدیر از جشنواره سراسری کارتون گنبد های فیروزه ای اصفهان بخشی از فعالیت ها و افتخارات این هنرمند سنندجی است.
از دیگر افتخارات این هنرمند کارتون و کاریکاتوریست سنندجی می توان به انتخاب پنج اثر منتخب فینال جشنواره بین المللی کارتون CIPE آمریکا در بخش صنعت و تکنولوژی ، شرکت در نمایشگاه هنرهای تجسمی با حضور هنرمندان مختلف دنیا و حضور پنج تن از هنرمندان ایران در کوپ آرت گالری کشور اسلواکی ،انتخاب اثربرگزیده بعنوان پوستر نمایشگاه جشنواره بین المللی کارتون کوزوو با موضوع سلام و انتخاب اثر و چاپ در بیش از ۳۰ جشنواره بین المللی و کشوری کارتون اشاره کرد.
انتهای پیام /

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر