menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

هفتمین پوستر جشنواره کاریکاتور

پوستر هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور رونمایی شد

سرپرست حوزه هنری خراسان شمالی گفت: با توجه به جشنواره های مختلف و آثار فاخری که توسط هنرمندان نامی استان خلق شده است، این خطه را به یکی از قطب های اصلی هنر کاریکاتور در کشورتبدیل کرده است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایرنا، وحید نمازی عصر شنبه ۸ خرداد ۹۵، در آئین رونمایی از آثار نقاشی و پوستر هفتمین جشنواره سراسری کاریکاتور در بجنورد اظهار کرد: ۶ دوره است که جشنواره کاریکاتور در استان برگزار می شود ودر سال ۹۱ دومین استان و در سال ۹۲ هم اولین استان منتخب این جشنواره سراسری بود.
وی افزود: استاد بهمن عبدی و مسعود ضیایی و عباس ناصری و همچنین اساتید دیگر از استادان به نام این هنر می باشند که همراه با جوانان فعال در این عرصه ،بار این هنر را به دوش می کشند.
نمازی از راه اندازی خانه کاریکاتور در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: ظرفیت بالای فعالان این حوزه در استان باعث شده تا برای پیشرفت و ساماندهی این هنرمندان خانه کاریکاتور در آینده‌ای نزدیک راه اندازی شود.

هفتمین پوستر جشنواره کاریکاتور

وی در مورد جشنواره کاریکاتور هم گفت: این جشنواره از امروز شروع می شود و آثاری با موضوع ‘نفوذ’ از سراسر کشور به حوزه هنری معرفی می شوند و در شهریور ماه با انتخاب آثار برتر به پایان می رسد.
سرپرست حوزه هنری استان در مورد موضوع جشنواره سراسری کاریکاتور هم عنوان کرد: مسائلی مانند نفوذ دشمن ،ازدیاد جمعیت، سبک زندگی ایرانی و اسلامی و دیگر موارد از دغدغه‌های نظام می باشند که با توجه به صلاحدید کارشناسان موضوع ‘نفوذ ‘ را انتخاب کرده ایم و امیدواریم بتوانیم تا با زبان هنر از کیان کشورمان در مقابل نفوذ بیگانگان دفاع کنیم.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان شمالی هم در این آئین گفت: اشاعه درست فرهنگ ایثار و شهادت توسط یک فیلم و یک هنرمند می تواند بیشتر از سخنرانیها و خطابه باشد.
محمود ثمینی افزود: رساندن نقدهای فرهنگی اجتماعی وسیاسی به مسئولان کار بسیار با ارزشی است که هنرمندان انجام می دهند و باید خود هنرمندان مراقب باشند تا تحت تاثیر نفوذ قرار نگیرند.
وی خاطرنشان کرد: باید همه باور داشته باشیم که هنری مثل کاریکاتور می تواند با زبان انتقاد شیرینی که دارد بسیاری ار کجرویهای جامعه را از بین ببرد.
دراین جشنواره از هفتمین پوستر جشنواره کاریکاتور کشور و آثاری از هنرمندان استان رونمایی و همچنین از چند کاریکاتوریست استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر