menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

فراخوان پنجمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی

پنجمین جشنواره كاریكاتور خراسان شمالی از زبان علی قربانی

مدیر مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری گفت: جشنواره سراسری كاریكاتور خراسان شمالی از جریان‌های هنری شناخته شده در حوزه طنز و كاریكاتور در كشور است.
به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، علی قربانی در گفت و گو با دبیرخانه پنجمین جشنواره كاریكاتور خراسان شمالی با بیان این كه این جشنواره با توجه قدمت كمش توانسته نظر هنرمندان این رشته را جلب كند، اظهار داشت: این جشنواره توانسته برای خود اعتبار ویژه‌ای نزد مخاطبان این رشته به دست آورد.
وی با اشاره به این كه انتخاب موضوع از سوی برگزاركنندگان جشنواره جزو سخت‌ترین قسمت‌های برگزاری یك جشنواره هنری معتبر است، افزود: خوشبختانه موضوع جمعیت و نگاه هنرمندانه و طنزآمیز به این مقوله مهم و چالش برانگیز از جمله موضوعات هم سو با جریانات فرهنگی هنری كشور بوده و مطمئناً خروجی آن كه‌‌ همان آثار منتخب هنرمندان است می‌تواند در اصلاح نگاه جامعه به موضوع جمعیت تأثیر بگذارد.

فراخوان پنجمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی

وی خاطرنشان كرد: حوزه هنری از ابتدای پیدایش و مأموریتش، به عنوان یك نهاد فرهنگی هنری برآمده از انقلاب اسلامی همواره تلاش داشته تا در راه آرمان‌ها و اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی گام برداشته و با بهره‌مندی از خلاقیت و قابلیت‌های ذاتی و اكتسابی هنرمندان متعهد خود، در جهت خلق آثار فاخر و ارزشمند حركت نماید و جریان هنر انقلاب را به طور پیوسته پشتیبانی كند. وی تصریح كرد: برگزاری جشنواره‌های هنری در این مركز هنر انقلاب، هم راستا با سیاست‌های كلان برشمرده شده و به منظور كشف و پرورش استعدادهای هنری برنامه ریزی و اجرا می‌شوند. مدیر مركز محافل و جشنواره های حوزه هنری، افزود: همچنین زمینه سازی و حمایت از استعدادهای هنری جوان و متعهد كشور از دیگر دستاوردهای جشنواره‌های هنری است.
قربانی یادآور شد: تأمین فضای سالم و به دور از آلایش‌های غیر هنری و ایجاد امنیت ذهنی و روانی برای خانواده هنرمندان جوان از دیگر مواردی است كه مسئولان برگزاری جشنواره‌ها در پی آن هستند.
مدیر مركز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری ادامه داد: خلق و ارائه آثار متناسب با شرایط فرهنگی جامعه و بسط و توسعه هنر متعالی، برگرفته از ارزش‌های اخلاقی و معنوی از جمله اهدافی است كه برگزاری جشنواره‌ها به دنبال آن است.

وی خاطرنشان كرد: از آنجا كه تحرك و جنب و جوش هنری در همه‌ سطوح كیفی و كمی به حضور حداكثری استعدادهای پیدا و پنهان در جای جای كشور كمك می‌كند، لذا برپایی جشنواره‌های استانی می‌تواند سهم بالایی درعرصه‌های هنری ایفا كند.
قربانی در ادامه گفت: همچنین برگزاری جشنواره‌های سراسری در استان‌هایی به غیر از تهران، ضمن فراهم آوردن تجربه‌های نو برای برگزار كنندگان استانی، به معرفی بهتر و بیشتر پتانسیل‌های استان هم خواهد انجامید.
مدیر مركز محافل و جشنواره‌ها اظهار داشت: شاید پس از تهیه مقدمات فنی و زیربنایی برای برپایی برنامه‌های فرهنگی هنری از تهران كمك كرده و با توجه به سوابق فرهنگی هنری یك استان و پتانسیل‌های آن در یك رشته خاص هنری، بتوان آن استان را به عنوان مركزی برای رشد و توسعه آن رشته هنری خاص مورد توجه بیشتر قرار داد كه البته نتیجه چنین اتفاقی توجه بیشتر اهالی آن هنر و متولیان و منتسبان به آن رشته به خصوص هنری خواهد بود.
وی ابراز امیدواری كرد: خوشبختانه در چند سال اخیر و در ادامه سیاست‌های شفاف و كاملاً روشن حوزه هنری در ارائه تعریفی دقیق از سیاست‌ها و اهداف كلان خود كه‌‌ همان پرداختن به ارزش‌های انقلاب و سیاست‌های كلان جمهوری اسلامی است، راه و شیوه و عملكرد بخش‌های مختلف حوزه هنری مبتنی بر همین سیاست‌ها تعریف و هدف گذاری شده است و به جرئت می‌توان گفت در حوزه هنری بلاتكلیفی و فعالیت‌های غیر مرتبط با اهداف عالی حوزه دیده نمی‌شود و تمامی فعالیت‌ها كاملاً همسو با جریان اصیل انقلاب بوده و هنرمندان نیز با این نهاد فرهنگی – هنری هم فكر و هم نظر هستند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر