menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عبدالجبار کاکایی

پرهیز طنز پردازان از بیان ادبیات غیر اخلاقی و فکاهی در جامعه

یک شاعر و منتقد معاصر با بیان اینکه جامعه نیاز به طنز اجتماعی از نوع حافظ و مولانا دارد، نه مسخرگی و لودگی، گفت: طنز پردازان از بیان ادبیات غیر اخلاقی و فکاهی در جامعه بپرهیزند.

به گزارش شیرین طنز، ‘ عبدالجبار کاکایی ‘ در گفت و گو با گروه فرهنگی ایرنا افزود: اشخاصی که طنز پرداز هستند، مسوولیت شان در ادبیات انتقادی جامعه سنگین است ، بویژه کسانی که از رسانه های رسمی طنزشان را عرضه می کنند به سمت فکاهی نروند.

این شاعر اضافه کرد:در حال حاضر در بسیاری از محافل و فرهنگسراها طنزهای اجتماعی بیان می شود ولی باید آگاه بود که انتقاد اجتماعی با فکاهی و لودگی بیان نشود. کاکایی با تاکید بر اینکه طنز را باید جدی گرفت ،گفت: باید طنز با شیوه ای درست و به دور از تنش ارایه شود.

فقدان نقد

داور دوازدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان سوره معتقد است که اگر در کشورهای خارجی برخی آثار از استقبال بیشتری برخوردار می شوند، به دلیل نقد صاحب نظران روی چنین آثاری است.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا،’ ابراهیم حسن بیگی’ افزود:اگر در کشورهای خارجی حجم بالایی از شمارگان کتاب ها را شاهدیم یا بعضی از آثار را می بینیم که از استقبال بیشتری برخوردار می شوند به خاطر نقد صاحب نظران به آنهاست، نقد باعث صیقل دادن به ادبیات کشور می شود.

وی شناسایی و حمایت از داستان نویسان نوجوان را باعث ایجاد آینده ای روشن در داستان نویسی دانست و گفت: جشنواره شعر و داستان جوان سوره نباید فقط محدود به یک دوره و زمان خاص باشد بلکه نویسندگان نیاز به جریان مستمر برای ماندن در عرصه داستان نویسی دارند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، وی افزود: برگزار کنندگان جشنواره با فراهم آوردن جلسات آموزش هفتگی، انتقال مباحث آموزشی درقالب چاپ مجلات، کتاب و غیره می توانند دانش این نویسندگان را به روز کنند. نویسنده رمان ‘محمد (ص)’ خاطر نشان کرد: پویایی و فعال شدن جشنواره ها در کشور باعث رشد و شکوفایی فضای ادبی می شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر