menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ویژه برنامه «بررسی طنز مکتوب بعد از انقلاب اسلامی» در ارومیه برگزار شد

در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ویژه برنامه «بررسی طنز مکتوب بعد از انقلاب اسلامی» هفتم بهمن ماه سالجاری با حضور «سعید سلیمانپور» و جمعی از شاعران و نویسندگان شهرستان ارومیه در سالن اجتماعات حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از حوزه هنری آذربایجان غربی، مسئول ادبیات طنز حوزه هنری آذربایجان غربی در این برنامه طی سخنانی با اشاره به وضعیت ادبیات طنز در دوران قبل از انقلاب اسلامی گفت : بعداز پیروزی انقلاب اسلامی عرصه ادبیات طنز به لحاظ اندیشه و محتوی دگرگونی خاص را تجربه کرده است ومباحث ارزشی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که حاصل تفکر توده مردم است در آن موج می زند.

سعید سلیمانپور در ادامه سخنان خود افزود: هجو و سرزنش ستمگران و مستکبران و افشای جنایات افراد و مسئولان بی هویت در جهان اسلام یکی از شاخصه های مهم و از فاخرترین مفاهیم جاری در ادبیات طنز، بخصوص شعر طنز در دوران انقلاب اسلامی است که کتاب «کلمن راز» نوشته عباس احمدی از نمونه های ارزشمند طنز مکتوب در این عرصه می باشد.

مسئول واحد آفرینشهای ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی نیز در این برنامه در خصوص ادبیات طنز در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: کتاب طنز «کلمن راز» از آثار فاخر و ماندگار حوزه طنز انقلاب اسلامی است که در آن شاعر در قالب مثنوی طنزآمیز و شیوه کتاب «گلشن راز» شیخ محمود شبستری به بیان برخی مسائل و ناهنجاری های امروز جامعه از جمله شیطان پرستی ، داعش و بهائیت پرداخته است.

در بخش پایانی این برنامه تعدادی از شاعران از جمله غلامعلی کریمی، محمد رنجبری، فضه جوادی، میرشاهین هاشمی، مهران میرزا علی لو ، مصطفی هوشمند و آرزو انزلی اشعار طنز خود را با موضوع های مختلف اجتماعی و سیاسی قرائت کردند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر