menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اکبر اکسیر

هر کسی نمی تواند وارد حرفه طنزپردازی شود!

اکبر اکسیر معتقد است نبود طنز باعث بروز پلیدی ها می شود و اگر ستون طنز در روزنامه ها داشتیم شاهد اختلاس های چند میلیاردی نبودیم.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، اکبر اکسیر شاعر طنزپرداز کشورمان با بیان این که طنز فعالیت حرامی نیست، اظهار کرد: طنز وسیله ای است برای اصلاح جامعه و تاثیر آن می تواند خیلی بیشتر از حرکت های جدی باشد.

این شاعر با اشاره به این که سینماگرانی همچون کمال تبریزی و مسعود ده نمکی طنز ظریفی را در زمینه دفاع مقدس ارائه دادند، گفت: از این نوع آثار بسیار استقبال شد و در آن هم مفاهیم عمیق انسانی و هم بیان طنازانه وجود داشت. وی ادامه داد: هر جا که پایه های طنز کشیده شود در آن جا پلیدی و بداخلاقی های فرهنگی دیده می شود. اگر ستون طنز قوی در روزنامه های کشور داشته باشیم شاهد اختلاس های چند میلیاردی نخواهیم بود. برای رونق پیدا کردن طنز در کشور اتاق فکری لازم است تا طنز حرکت کند و به مشکلی فرهنگی و هنری تبدیل نشود.

اکسیر با تاکید بر این که هر کسی نمی تواند وارد حرفه طنزپردازی شود، گفت: شاعر و نویسنده ای که می خواهد وارد عرصه طنز شود باید پیش از ورودش اعتمادسازی کند و بعد از آن با استفاده از طنز سعی در رفع مشکلات و معایب کند. وی با بیان این که در شعر طنز دفاع مقدس، شاعرانی هستند که پاک و صادقانه به این موضوع می پردازند، خاطرنشان کرد: در شعر، احتیاج به کسی مانند ده نمکی داریم تا بتواند اشعار طنز خود را با موضوع دفاع مقدس بیافریند.

اکبر اکسیر

شاعر مجموعه شعر “مالاریا” با بیان این که همه شاعران طنزپرداز را نباید به یک چوب راند، عنوان کرد: نهادهایی مانند حوزه هنری و دفتر طنز این نهاد می توانند با حمایت هر چه بیشتر از طنزپردازان کشور و چاپ آثارشان باعث شکوفایی طنز در زمینه و موضوعات گوناگون شوند. اکبر اکسیر متولد شهرستان مرزی آستارا و لیسانس ادبیات فارسی است. از آثار او می توان به مجموعه شعر “بفرمایید بنشینید صندلی عزیز”، “پسته لال، سکوت دندان شکن است “، “زنبورهای عسل دیابت گرفته اند” اشاره کرد.

شایان ذکر است مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره روزهای ۲۴ تا ۲۶ مرداد ماه سال جاری در حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ برگزار خواهد شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر