menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

بزرگمهر حسین پور 1

هجوم طنزنویسان به جشنواره فیلم فجر

بزرگمهر حسین‌پور کاریکاتوریست و سردبیر سایت طنز چیزنا، امسال طراحی پوستر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را به عهده دارد و در گفت و گو با آی سینما خبر جالب دیگری نیز درباره جشنواره می‌دهد و می‌گوید: «سایت چیزنا قرار است تمام اخبار جشنواره، حواشی و اکران فیلم‌ها را به صورت مطالب طنز و کاریکاتور پوشش دهد.» به گفته او، این اولین بار است که لشکری از طنزنویسان این‌طور منسجم به جشنواره فیلم فجر هجوم می‌آورند!

بزرگمهر حسین پور

به گزارش شیرین طنز، بزرگمهر حسین‌پور در پاسخ به آی‌سینما درباره طراحی پوستر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، می‌گوید: «قرار است این پوستر شنبه هفته آینده رونمایی شود و فعلا نباید درباره آن صحبت کنم، اما می‌توانم بگویم که متفاوت‌ترین پوستر جشنواره فجر خواهد بود.»

این طنزپرداز و کاریکاتوریست، درباره پوشش اخبار جشنواره فیلم فجر از سوی سایت چیزنا هم این‌طور توضیح داد: «ما قرار است تمام اخبار جشنواره، حواشی و اکران فیلم‌ها را به صورت مطالب طنز و کاریکاتور پوشش دهیم، در واقع هم کاریکاتور داریم و هم گزارش‌های طنز به صورت مکتوب. البته کمیک استریپ‌های مسقلی برای هر روز خواهیم داشت که به موضوعاتی مثل رفتار مردم با افراد مشهور، شیوه داوری در جشنواره فجر، بی نظمی‌ها در جشنواره و … می‌پردازد.»

حسین‌پور درباره این‌که فعالیت‌های چیزنا با مسئولان برگزاری جشنواره فجر، هماهنگ است یا خیر؟ گفت: «نه ما به صورت مستقل عمل می‌کنیم. اصلا هماهنگ بودن دست طنزنویسان را می‌بندد و می شود گفت ما دوستی و دشمنی با کسی نخواهیم داشت و طنزنویسان قرار است به همه جوانب جشنواره بپردازند.»

از او می‌پرسیم با توجه به قوت گرفتن حواشی درباره هنرمندان که جنجال‌های بسیاری را در ماه‌های اخیر رقم زده، چه سیاستی پیش خواهند گرفت که از دامن زدن به این حاشیه‌ها دور بمانند؟ که می‌گوید: «سعی می‌کنیم طوری عمل کنیم که دردسری برای هنرمند یا خودمان به وجود نیاید، البته به خود هنرمند هم بستگی دارد اما قرار است نقدها منصفانه باشد و خود من هم به عنوان سردبیر به این موضوع توجه دارم.»

چیزنا

حسین‌پور که خودش هم در میان کاریکاتوریست‌ها در این مدت حضور خواهد داشت، درباره دیگر اعضای تیم چیزنا در جشنواره می‌گوید: «در بخش طنزنویسی، سروش صحت، آیدین سیارسریع، شهرام شهیدی و رضا ساکی به نوشتن مطالب طنز می‌پردازند، کاریکاتوریست‌ها هم کامبیز درمبخش، شهاب جعفرنژاد و خودم هستیم. البته انیمیشن کوتاه هم خواهیم داشت و بخش گزارش‌های طنز رادیویی نیز به عهده پریسا شمس و مرتضی قدیمی خواهد بود.»

این کاریکاتوریست، با اشاره به این‌که پیش از این، در بولتن‌های جشنواره در سال‌های گذشته بخش‌های طنز وجود داشته است، می‌گوید: «اما می‌توان گفت این اولین بار است که به صورت منسجم، گزارش‌های طنز از جشنواره منتشر می‌شود و لشکری از طنزنویسان به این صورت به جشنواره فیلم فجر هجوم می‌آورند!» به گفته او این هجوم از چند روز پیش از افتتاحیه جشنواره آغاز خواهد شد و در تمام روزهای جشنواره تا پایان آن ادامه خواهد یافت.

سایت طنز چیزنا، از ۲ شهریورماه آغاز به فعالیت کرده است و هر روز مطالب طنزی درباره سوژه‌های متفاوتی در همه حوزه‌ها منتشر می‌کند. تحریریه این سایت از طنزپردازان نام‌آشنا چون پیمان قاسمخانی، محراب قاسمخانی، امیرمهدی ژوله، هادی حیدری، پوریا عالمی، آیدین سیارسریع، شهاب جعفرنژاد، رضا ساکی، امیر وفایی، پریسا شمس و… تشکیل شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر