menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

هادی حیدری

هادی حیدری : دیوارهای شهر یک رسانه است که می تواند پذیرای هنر کارتون باشد

هادی حیدری هنرمند کارتونیست می‌گوید می‌توان از کارتون و کاریکاتور برای آموزش رفتارهای درست شهری به شهروندان استفاده کرد.

به گزارش شیرین طنز، هادی حیدری هنرمند کارتونیست در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اهمیت کاریکاتور مطبوعاتی گفت: کارتون و کاریکاتور در بستر مطبوعات و رسانه متولد شد بنابراین بیشترین کارکرد آن در رسانه هاست، چرا که ماهیت کارتون نقد کاستی ها و نشان دادن نقاط ضعف به مردم و مسئولان است تا بتوان در راستای بهبود این کاستی ها قدم برداشت.

وی افزود: کارتون می تواند فرهنگ نقدپذیری را در جامعه ترویج و رفتار جامعه را نقد کند. به طور مثال در چند سال اخیر سلفی گرفتن در زمان رخدادهای دردناک باب شده بود که کارتونیست ها بسیار به این موضوع پرداختند.

این کاریکاتوریست درباره تأثیرگذاری کارتون و کاریکاتور در ارائه پیام های مختلف به مردم از طریق فضای شهری بیان کرد: دیوارهای شهر یک رسانه است که می تواند پذیرای هنر کارتون باشد و به جای ارائه پیام های مستقیم اخلاقی و شهروندی به مردم می توان از هنر کارتون که جذابیت و تأثیرگذاری بیشتری دارد بهره گرفت و با ظرافت بیشتری این پیام ها را به جامعه منتقل کرد.

حیدری یادآور شد: شهرداری تهران برنامه خوبی را با عنوان «نگارخانه ای به وسعت یک شهر» انجام می دهد که می توان از هنر کارتون هم در این راستا استفاده کرد و البته باید به این منظور از یک اتاق فکر خلاق در شهرداری استفاده کرد.

وی درباره همکاری شهرداری با هنرمندان کارتونیست اظهار کرد: این همکاری با کارتونیست ها از سوی شهرداری تهران صورت می گیرد اما فراگیر نیست و همه طیف های مختلف کارتونیست ها در بر نمی گیرد.

حیدری در پایان از انتشار سومین کتابش در آینده نزدیک خبر داد و جزییات این خبر را به زمان انتشار این کتاب موکول کرد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر