menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نکوداشت کریمی مراغه ای

نکوداشت طنزپرداز آذربایجانی؛ استاد کریمی مراغه ای برگزار می شود

مسئول دفتر طنز حوزه هنری آذربایجان غربی از برگزاری مراسم بزرگداشت میرزا حسین کریمی مراغه‌ای، شاعر و طنزپرداز پیش‌کسوت، در این استان خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، سعید سلیمان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینکه بهترین اتفاق برای طنز استان آذربایجان غربی افتتاح دفتر طنز در حوزه هنری ارومیه بوده است، اظهار کرد: از سال ۱۳۸۹ که دفتر طنز حوزه هنری آذربایجان غربی افتتاح شده است تا امروز نزدیک به ۳۰۰ جلسه و کارگاه هفتگی طنز را برگزار کرده ایم.

سعید سلیمان پور

مسئول دفتر طنز حوزه هنری آذربایجان غربی افزود: در سال ۹۱، نخستین شب شعر طنز تاریخ آذربایجان غربی را به همت حوزه هنری این استان و با حضور طنزپردازان مطرحی همچون ناصر فیض، سعید بیابانکی و … برگزار کردیم. سال ۹۲ نیز دومین شب شعر را به همراه رونمایی از اثر تازه‌ام با عنوان «خنده‌های فالش» و با حضور یوسفعلی میرشکاک برگزار کردیم.

وی همچنین گفت: سال گذشته نیز بخش طنز جشنواره سراسری شعر فجر، از مرکزیت خارج شد و در آذربایجان غربی برگزار شد که دبیری این بخش از جشنواره بر عهده من بود. شب شعر طنز جشنواره شعر فجر در ارومیه از اتفاقاتی بود که باعث شد توجه بیشتری به شعر طنز در این استان صورت بگیرد.

سلیمان‌پور با بیان اینکه ۲۹ شهریورماه امسال، کنگره بزرگداشتی برای میرزا حسین کریمی مراغه‌ای شاعر و طنزپرداز پیش کسوت برگزار می‌شود، عنوان کرد: استان آذربایجان غربی در حوزه شعر طنز فعالیت های بسیاری داشته و این شاعر پیش کسوت کشور، یکی از مفاخر طنز استان است. اسماعیل امینی شاعر طنزپرداز کشورمان پس از چند بار سفر به این استان و شرکت در کارگاه های حوزه هنری گفتند ارومیه تبدیل به قطب طنز کشور شده است.

نکوداشت کریمی مراغه ای

این شاعر طنزپرداز با تاکید بر اینکه استقبال از طنز در استان آذربایجان غربی بسیار خوب بوده است، گفت: به دلیل تبلیغات خوبی که زمینه طنز صورت گرفت، این بخش از ادبیات کشور گسترش پیدا کرد و تعداد طنزپردازان و علاقه‌مندان به طنز زیاد شدند. در حال حاضر تعداد جلسات طنز هم بیشتر شده است و تنها حوزه هنری عهده دار این مهم نیست.

وی خاطرنشان کرد: در کنار همه پیشرفت‌هایی که در حوزه طنز صورت گرفته، اهالی ادبیات به ویژه جوانان و نوقلمان باید توجه کنند که کیفیت آثار خود را در کنار کمیت بالا ببرند. بسیاری از جوانان در این زمینه مستعد هستند، اما از آنجایی که طنز با شوخی همراه است، آن را جدی نمی‌گیرند. در حالی که باید به فنون ادبی در شعر و داستان مسلط باشند و آثارشان از پختگی لازم برخوردار باشد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر