menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایش و تئاتر طنز

نمایش کمدی “آرسنیک و تور کهنه”

حسین پارسایی با اشاره به نمایش تازه اش با عنوان “آرسنیک و تور کهنه” گفت: در طول ۳ دهه تجربه اندوزی در عرصه تئاتر تلاش کرده ام تمام ژانرها را تجربه کنم.

به گزارش شیرین طنز، حسین پارسایی مشاور و کارشناس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری که به تازگی نمایش “آرسنیک و تور کهنه” را تولید کرده است، در گفت و گو با پایگاه خبری حوزه هنری با بیان این که این اثر کمدی اجتماعی توسط محمدرضا کوهستانی دراماتورژی شده است، اظهار کرد: مشاور پروژه نیز پیمان قاسم خانی است. وی گفت: این کمدی، تصویری حقیقی از چیرگی جنون بر عقل است و بازتاب های اجتماعی انسان معاصر را نشان می دهد و معتقدم بیش از آن که تماشاگر را به خنده وا دارد یک تراژدی هولناک انسانی است.
کارگردان نمایش “من که دا نیستم” با تاکید بر این که نمایش “آرسنیک و تور کهنه” اولین تجربه کمدی اوست، اظهار کرد: در طول ۳ دهه تجربه اندوزی ام در عرصه هنرهای نمایشی تمام ژانرها از جمله عروسکی، کودک، تراژدی، مذهبی و … را تجربه کرده ام و نمایش “آرسنیک و تور کهنه” را فرصت خوبی برای تجربه ژانر کمدی دیدم.

پارسایی با بیان این که نمایش تازه اش کمدی مفهومی است، عنوان کرد: خنده وجه ظاهری این اثر است و تصور می کنم چنین اثری می تواند در بین مخاطبان عام و خاص تئاتر کشور مورد استقبال واقع شود. پارسایی در مورد روند تمرین‌های بازیگران و عوامل اثر نیز گفت: پیش تولید این اثر ۴ ماه به طول انجامید و چهل‌وپنج جلسه شش‌ساعته مفید تمرین کردیم و بازیگران ایده و پیشنهادهای متنوعی در طول تمرینات داشتند که به بهتر شدن نقششان کمک کرد.
شایان ذکر است نمایش «آرسنیک و تور کهنه» به نویسندگی جوزف کسلدینگ و کارگردانی حسین پارسایی از روز دوشنبه سیزدهم مردادماه اجراهای خود را در سالن استاد سمندریان از مجموعه تماشاخانه ایرانشهر و ساعت ۲۰:۳۰ آغاز خواهد کرد که تا نیمه شهریورماه ادامه دارد.

در این نمایش بازیگرانی مانند :

به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین سایر عوامل فنی نمایش عبارت اند از:

  • میثم احمدی و احمد سلیمانی (دستیاران کارگردان)
  • فائزه پیروی و دیانا حاکمی(منشیان صحنه)
  • سیامک احصایی(طراح صحنه و دکور)
  • حسین اردستانی(چهره‌پرداز)

این نمایشنامه را کامبیز کاهی ترجمه کرده است. گفتنی است، حسین پارسایی پیش از این در حوزه هنری آثاری همچون “من که دا نیستم” و “بانوی آب و آیینه” را به روی صحنه برده بود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر