menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایش و تئاتر طنز

نمایش طنز «خانواده تُت»

جلیل فرجاد بازیگر تئاتر و تلویزیون که این روزها در نمایش «خانواده تت» به کارگردانی نادر نادرپور که بیانگر استعمار یک خانواده توسط شخصی مستند است، بازی می کند از علاقه اش به حضور در نقش ها و موقعیت های طنز گفت.

به گزارش شیرین طنز، جلیل فرجاد بازیگر تئاتر و تلویزیون که این روزها با نمایش «خانواده تت» روی صحنه می رود درباره حضور در این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: من همیشه بازی در موقعیت های طنز را بسیار دوست داشتم اما شاید چون کارگردان ها معمولا من را در نقشهای جدی دیده بودند این نوع نقش ها را کمتر پیشنهاد می کردند. زمانی که متن نمایشنامه «خانواده تت» به دستم رسید، متوجه شدم که این اثر جای کار دارد و طنز موقعیت جذابی را به مخاطب ارائه می دهد.

وی افزود: این نمایش آدمهای جدی را در موقعیتهای طنز قرار می دهد. در عالم واقع نیز جدی ترین آدمها نیز وقتی در موقعیتهای خاصی قرار می گیرند باعث خنده می شوند. البته برخی استعداد خدادادی دارند و در کلام و میمیک چهره نیز آدم های طنازی هستند. ابتدا که این نمایش به من پیشنهاد شد تصور نمی کردم کاری به این سنگینی است اما خوشبختانه با کمک بچه های گروه در شرایطی قرار گرفتیم که روند تمرینات به خوبی پیش رفت.

این بازیگر درباره مضمون این اثر نمایشی که زورگویی و استعمار افراد ضعیف است، توضیح داد: این تفکر کاملا منطبق با نگاه کارگردان به این اثر است. در این نمایش شاهد استعمار افراد یک خانواده و مخصوصا آقای تت توسط سرگرد هستیم که این اتفاق در موقعیتهای کلان‌تر و در جوامع بزرگ بشری هم در حال رخ دادن است. معمولا افرادی که به دنبال استعمار اشخاص یا کشورهای دیگر هستند به دنبال نقطه ضعف طرف مقابل می گردند تا از این طریق آنها را تحت فشار قرار دهند. به عنوان نمونه در حال حاضر که کشور ما در تحریم قرار دارد کشورهای غربی به دنبال تحت فشار قرار دادن مردم از طریق محدود کردن مایحتاج آنها و وسایل مورد نیازشان هستند.

بازیگر سریال «فاخته» درباره نقشی که در این نمایش بر عهده دارد، یادآور شد: آقای تت شخصی معمولی اما متکی به نفس است و نسبت به همسر ساده و زودباور و دختر کم هوشش منطقی‌تر جلوه می کند. او ابتدا به خاطر در نظر گرفتن موقعیت فرزندش که در جبهه است و اصرارهای همسر و دخترش که نگران هستند زیر بار زورگویی ها و توهین های سرگرد می رود اما همین شرایط سخت او را نهایتا از خود بی خود می کند و او در اوج تحقیر و استعمار بدون در نظر گرفتن وضعیت فرزندش عملی فاجعه آمیز انجام می دهد.

فرجاد درباره مضمون ضد جنگ بودن این نمایش گفت: اصولا جنگ عنصری خانمان برانداز و ویرانگر است و حتی خود عزیزانی که در ۸ سال دفاع مقدس فداکاری های بسیاری از خودشان نشان دادند و افتخار ایران محسوب می شوند بر شرایط نابسامانی که جنگ به وجود می آورد، اذعان دارند. در این نمایش نیز شخصیت سرگرد تحت تاثیر شرایط نامناسبی که در جنگ داشته و مرتب از ناحیه دشمن تحقیر شده است دچار توهمات و افکار غیر عادی شده و سعی در مسلط شدن و نگاه از بالا به پایین به دیگران دارد.

بازیگر «حلقه های ازدواج» در پایان صحبتهایش بیان کرد: برای اجرای این نمایش، متن نمایشنامه از طرف نادر نادرپور کارگردان نمایش تغییرات زیادی کرد و حتی برای کوتاه تر و منسجم تر شدن متن چند شخصیت نیز از داستان حذف شدند. امیدوارم علاقمندان آثار نمایشی از نمایش ما در فرهنگسرای ارسباران حمایت کنند.

فرجاد سال گذشته در نمایش «سقوط از ارتفاع پست» به کارگردانی کامبیز اسدی و حضور بازیگرانی چون شهرام عبدلی، حمید ابراهیمی، انوشیروان ارجمند، رزیتا غفاری در تالار وحدت به صحنه رفت. این نمایش در ژانر سیاسی تولید شده بود . به موضوع بیداری اسلامی در کشورهای عربی می پرداخت.

در نمایش «خانواده تت» به کارگردانی نادر نادر پور علاوه بر جلیل فرجاد، شعله پاکروان،‌ زهره وحیدی نژاد، رضا امامی، آویشن بیکایی، ارش آزاد و بهراد خرازی به ایفای نقش می‌پردازند. این اثر نمایشی از ۲۳ شهریور ماه ساعت ۲۰ اجرای خود را در فرهنگسرای ارسباران آغاز کرده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر