menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایشگاه عدالت

نمایشگاه کاریکاتور “عدالت” همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی

هم‌زمان با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی نمایشگاه کاریکاتور “عدالت” در تبریز برگزار می شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی – کاریکاتور به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت سالروز شهادت سیدشهیدان اهل قلم، شهید مرتضی آوینی با موضوع عدالت و بی‌عدالتی در جوامع شامل آثاری از هنرمندان کاریکاتوریست حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در گالری هنرمندان با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز گشایش می‌یابد.
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان این مطلب گفت: از ویژگی های هنر انقلاب اسلامی پرداخت به ارزش ها، باورها و نگرش های والای اسلامی با معیارهای زیباشناسانه است و تقویت عدالت یکی از مصادیق بارز هنر انقلاب اسلامی است و این مهم در شکل گیری و آرمانهای انقلاب شکوهمنداسلامی ظهور و بروز داشته است.

نمایشگاه عدالت

جواد کریم نژاد همچنین اشاره ای نیز به نقش هنر، خصوصا هنر کاریکاتور در نشر ارزش های اسلامی – انقلابی داشت و تصریح کرد: یکی از ویژگی های اصلی هنر کاریکاتور نقد معضلات با زبان این هنر گویا است، از اینرو می توان برای تببین ارزش ها و آرمانها و مفاهیم انقلابی از قالب های مختلف هنر بخصوص کاریکاتور که زبانی فراگیر دارد، بهره گرفت و آن مفاهیم والا را ترویج داد.
وی افزود: این نمایشگاه شامل آثار ۱۵ تن از هنرمندان کاریکاتوریست آذربایجان شرقی با درون مایه‌هایی از «طنز تلخ» ارائه شده و هنرمندانی همچون داوود دلدار، جابر اسدی، فردین میرزاییان، علی فرید رادپور، مهدیه صباغ کار، مهدی نعلبندی، جلال پیر مرزآباد، ندا تنهایی مقدم، سعید داوری، پریا صبح خیز، رضا شمس، مصطفی حسین نیا، بهناز عبدالله‌پور، سولماز صباغ کار و سید وحید مصطفوی ۴۱ اثر خود را در این نمایشگاه عرضه و در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند.
یادآور می‌شود، نمایشگاه کاریکاتور عدالت از روز شنبه، ۲۱ لغایت ۳۰ فروردین ماه در گالری هنرمندان واقع در بلوار استاد شهریار ، جنب پارک مسافر و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می شود.
شایان ذکر است مراسم افتتاح این نمایشگاه امروز شنبه، رأس ساعت ۱۶ با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و هنرمندان در راستای برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی گشایش می‌یابد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر