menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایشگاه کاریکاتور خلیج فارس با ارائه ۵۵ اثر در حوزه هنری برپا شد

نمایشگاه آثار کاریکاتور با موضوع خلیج فارس با ارائه ۵۵ اثر از هنرمندان کاریکاتوریست سراسر کشور روز دوشنبه ۲۴ مهرماه در حوزه هنری افتتاح شد.

به گزارش شیرین طنز، سید مسعود شجاعی‌ طباطبایی، مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینکه صحبت‌های ترامپ و استفاده از واژه‌ای مجعول به جای عنوان تاریخی و رسمی خلیج فارس باعث ایجاد انسجام جدی‌تر بین هنرمندان شد، اظهار کرد: این خطای ترامپ باعث شد هنرمندان ایرانی فارغ از هر جناح و مبانی سیاسی، علاقه مندی خود به مشارکت در کارهایی که نفرت از ایده های ترامپی را نشان می دهند به نمایش بگذارند.

مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری همچنین گفت: این نمایشگاه جوابیه هنری است به ادعای موهوم آقای ترامپ که می‌توان گفت بیش از اینکه نقش رئیس جمهور را بازی کند، نقش یک دلال را بازی می‌کند و در قالب این آثار هم می‌بینیم که بیشترین توجه ترامپ به کشورهای عربی است و فضا را به سمتی می‌برد که کاسبی خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: بخشی از کاریکاتورهای به نمایش درآمده در نمایشگاه خلیج فارس، قدیمی و تعداد زیادی نیز آثار جدید است. هر کدام از هنرمندان کاریکاتوریست، این اتفاق را از زاویه دید خود به نقد و چالش کشیده‌اند.

شجاعی‌طباطبایی با تاکید بر اینکه نمایشگاه کاریکاتور خلیج فارس طی ۲ روز شکل گرفت، عنوان کرد: متشکر و قدردان دوستان و کاریکاتوریست های خوب کشور هستم. بیشتر آثار رسیده طی این دو روز از شهرستان‌های کشور بود و هنرمندان جوان و مستعد این آثار را خلق کردند و برخی تا نزدیک صبح بر روی آثارشان کار کردند و برای ما ارسال کردند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی خاطرنشان کرد: کاریکاتور زبانی است که خیلی ساده می‌تواند اتفاقی را به چالش بکشد و می‌توان گفت واکنش سریع در حوزه تصویر است و خوشبختانه موضوع ترامپ و استفاده از واژه‌ای مجعول به جای عنوان تاریخی و رسمی خلیج فارس با استقبال خوب کاریکاتوریست‌ها مواجه شد. در حال حاضر نیز هنرمندان تعداد زیادی اثر فرستادند و علاقه‌مندند که آثارشان در نمایشگاه نمایش داده شود.

وی اظهار داشت: با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، آثار این نمایشگاه در بیلبوردها و فضاهای تبلیغات شهری تهران به نمایش عمومی گذاشته می‌شود. خیلی از مراکز استانی حوزه هنری و دیگر ارگان‌های فرهنگی کشور نیز تقاضا کردند که این آثار برایشان فرستاده شود. همچنین این مجموعه در اختیار خبرگزاری‌ها و سایت‌های رسمی کشور قرار داده می‌شود تا بتوانیم بازتاب بهتری از این حرکت داشته باشیم.

شجاعی طباطبایی همچنین گفت: قالب آثار کاریکاتورهای بدون شرح است، هر چند کارتون هایی هم وجود دارد. مردم ما هنوز با کاریکاتورهای گل آقایی خاطره خوبی دارند و ما هم دست هنرمندان را برای خلق و ارائه اثر باز گذاشتیم.

وی با اشاره به انتشار آثار این نمایشگاه در فضای بین المللی نیز عنوان کرد: چند اثری که در فضاهای مجازی قرار داده‌ایم، هزاران بار توییت شده است و اگر این آثار را به طور کامل منتشر کنیم، مطمئن هستیم که به شکل جدی و گسترده دیده می‌شود. از همه ظرفیت‌های موجود بین المللی برای رساندن پیام خود به بیرون مرزها بهره می‌گیریم.

گفتنی است در این نمایشگاه کاریکاتورهایی از هنرمندانی همچون حسن کریم‌زاده، مهناز یزدانی، محمدرضا دوست‌محمدی، داوود کاظمی، محمدصابر شیخ رضایی، بهرام عظیمی، بهمن عبدی، محمود نظری، محمدعلی رجبی، ابوالفضل محترم، مهدی کریم‌زاده، کیارش زندی، ادیک یغوسیان، داریوش رمضانی، داوود کاظمی، داریوش رمضانی، علی درخشی، علی میرایی، طاهر شعبانی، فیروزه مظفری، جمال رحمتی، علی پاک‌نهاد، اکبر تراپ‌پور، آروین، حمیدرضا مصیبی، جواد علیزاده، مهدی عزیزی، علی میرایی، علیرضا پاکدل، محمد فیض آبادی و افشین سبوکی در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

نمایشگاه کاریکاتور با موضوع واکنش هنرمندان به استفاده ترامپ از نامی مجعول برای خلیج فارس، ساعت ۱۵:۳۰روز دوشنبه ۲۴ مهرماه ۱۳۹۶ در حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ افتتاح خواهد شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر