menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایشگاه کاریکاتور “آل سقوط” در جزیره کیش

نمایشگاه آثار برگزیده فراخوان کاریکاتور «آل سقوط» که چندی پیش توسط حوزه هنری استان خراسان شمالی و با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گردآوری شد، هم اکنون در قالب سوگواره «مسلخ عشق» در جزیره کیش در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از گروه فرهنگی ایرنا، این نمایشگاه به نوع تعامل رژیم آل سعود با غرب و حادثه منا و جان باختن مسلمانان و هموطنان ما اشاره دارد و در تصاویری که اغلب از طنزی تلخ و واقعیتی عمیق دم می زنند، به این موضوع می پردازد.
فراخوان سراسری کارتون و کاریکاتور «آل سقوط» از ششم مهرماه و با محورهای «آل سعود، محور فاجعه»، «جنایت و تجاوز»، «بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود در مدیریت حج»، «حمایت آل سعود از جنایات داعش در منطقه»، «حمله آل سعود به یمن و کشتار بی رحمانه مردم آن کشور»، «حمایت از حکومت بحرین در ظلم به مردم آن کشور» و سایر موضوعات مرتبط به همت حوزه هنری استان خراسان شمالی منتشر شد.

داوران مسابقه كاریكاتور آل سقوط
چندی پیش هیئت داوران این فراخوان شامل علیرضا ذاکری، مسعود شجاعی طباطبائی، مسعود ضیائی زردخشویی، عباس ناصری و محمدحسین نیرومند نفرات برتر این فراخوان را اعلام کردند.
محمود نظری از همدان، حمید قالیجاری از کرمانشاه و علیرضا پاکدل از مشهد به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم این فراخوان برگزیده شدند. همچنین مهدی عزیزی از اراک، محمد کارگر از بیرجند، اکبر تراب پور از همدان، محمدحسین اکبری از جهرم، پویا عبدی از کرمانشاه، محمدعلی رجبی از نطنز، هدیه صدیقی کسمائی از رشت، سجاد جعفری از تهران، محمدعلی خلجی از تهران، علی معصومی از گیلان و عفت امجدی پور از مشهد هم به عنوان نفرات شایسته تقدیر معرفی شدند.
در نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «آل سقوط» که شامل بیش از 50 اثر می شود، هنرمندان استان ها و شهرستان های مختلف حضور داشته اند و می توان هنر و تفکر و آزادگی ناب ایران اسلامی را در تک تک این تصاویر مشاهده کرد. تصاویری که از ضمایر آگاه هنرمندان بیدار دل، ظلم ستیز و انقلابی کشورمان بر می آید و تحسین مخاطبان این آثار را از خراسان شمالی تا تهران و این روزها هم جزیره زیبای کیش بر انگیخته است.
به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سوگواره «مسلخ عشق» به مدت 10 شب، از چهارشنبه 11 آذر ماه از ساعت 9 تا12 در جزیره کیش برپا شده است؛ از جمله برنامه های این سوگواره اجرای نمایش «دروازه ساعات»، اجرای دو تعزیه خیابانی، برپایی نمایشگاه عکس با عنوان «پوسترهای عاشورایی» و نمایشگاه کاریکاتور با عنوان «آل سقوط» است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر