menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سعید نقاشیان

نقاشیان: کاریکاتور، نافذترین هنر در اعتراض به صحبت‌های ترامپ بود

سعید نقاشیان با اشاره به ورود کاریکاتور به موضوعات روز دنیا و بیان معترضانه و طنازانه آن درخصوص صحبت‌های ترامپ اظهار کرد: کاریکاتور، نافذترین هنر در بیان چنین موضوعاتی است. خیلی راحت، می‌تواند با کنایه‌های طنزگونه، سریعترین اخبار و عناصر را به ذهن مخاطب منتقل کند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از سایت مرکز تجسمی حوزه هنری، این روزها سالن‌های حوزه‌ هنری میزبان ۵۵ اثر از هنرمندان برجسته و نام آشنای کاریکاتور کشور هستند که در پی واکنش نسبت به استفاده ترامپ از نامی مجعول برای خلیج فارس، خلق شده‌اند.

سعید نقاشیان؛ هنرمند خوشنویس در بازدید از نمایشگاه کاریکاتور خلیج همیشه فارس، به همبستگی همه گرایشات سیاسی در برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: همه هنرمندان، با گرایشات مختلف، بدون هیچ کنایه‌ای در کنار هم قرار گرفتند و طی همبستگی، در صدد خلق آثاری برآمدند و واژه‌ای به نام «ایران» را فریاد کشیدند.

او خاطرنشان کرد: ما ایرانی هستیم و سرزمین ما، سرزمین دلیران و قهرمانان است و هر کس، هرکاری بکند نمی‌تواند در مقابل ایران بایستد. در این نمایشگاه نیز شاهد بلند شدن صدای ایران هستیم و خلیج فارس یکی از اصالت‌های وجودی ایران است. هر اندازه افراد بخواهند بگویند ، خلیج العرب، اما بازهم خلیج فارس، همیشه خلیج فارس است.

این خوشنویس با اشاره به ورود کاریکاتور به موضوعات روز دنیا و بیان معترضانه و طنازانه آن درخصوص صحبت‌های ترامپ اظهار کرد: کاریکاتور، نافذترین هنر در بیان چنین موضوعاتی است. خیلی راحت، می‌تواند با کنایه‌های طنزگونه، سریعترین اخبار و عناصر را به ذهن مخاطب منتقل کند.

این هنرمند، بروز چنین اتفاقی را نادر دانست و گفت: با این وجود برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی کم است و نیاز است تا شاهد برگزاری کارگاه‌های آموزشی حتا در حوزه موسیقی، خوشنویسی، نقاشی و … باشیم. همه هنرمندان خارج از هر گرایش سیاسی می تواند به این حوزه ورود پیدا کند و از ایران و ایرانی سخن گوید.

نقاشیان با خوب ارزیابی کردن تکنیک آثاری که در نمایشگاه کاریکاتور خلیج همیشه فارس به نمایش گذاشته شده‌اند گفت: در این آثار می توانیم شاهد آن باشیم که هدف و منظور هنرمند به راحتی بیان شده است و مخاطب آنرا دریافت می‌کند. سواد بصری و اتفاقی که به لحاظ تصویری باید در ذهن مخاطب ایجاد شود، تحقق می یابد و مفهوم مورد نظر به مخاطب انتقال پیدا می‌کند.

به گفته او، آثاری که در نمایشگاه کاریکاتور خلیج همیشه فارس به نمایش گذاشته شده‌اند، صد در صد می تواند با مخاطب خود ارتباط برقرار کند و همه می توانند با آن ارتباط بگیرند.

به گزارش سایت مرکز تجسمی حوزه هنری، در نمایشگاه کاریکاتور خلیج همیشه فارس، کاریکاتورهایی از هنرمندانی همچون حسن کریم‌زاده، مهناز یزدانی، محمدرضا دوست‌محمدی، داوود کاظمی، محمدصابر شیخ رضایی، بهرام عظیمی، بهمن عبدی، محمود نظری، محمدعلی رجبی، ابوالفضل محترم، مهدی کریم‌زاده، کیارش زندی، ادیک یغوسیان، داریوش رمضانی، داوود کاظمی، داریوش رمضانی، علی درخشی، علی میرایی، طاهر شعبانی، فیروزه مظفری، جمال رحمتی، علی پاک‌نهاد، اکبر تراپ‌پور، آروین، حمیدرضا مصیبی، جواد علیزاده، مهدی عزیزی، علی میرایی، علیرضا پاکدل، محمد فیض آبادی و افشین سبوکی در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

در عین حال بسیاری از هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، از هنرمندان شهرستانی هستند و سن آنها در حدود ۲۵ تا ۳۰ سال است. آثار این نمایشگاه در بیلبوردها و فضاهای تبلیغات شهری تهران به نمایش درآمده‌اند و این اثار به زودی در اختیار تمام مراکز حوزه هنری استان‌ها قرار خواهد گرفت.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۳ آبان ماه به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ مراجعه کنند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر