menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نشست مطبوعاتی بخش ادبیات ایران ساخت

نشست مطبوعاتی بخش ادبیات جشنواره ایران ساخت برگزار شد

۱۰۲ اثر به دبیرخانه جشنواره «ایران ساخت» ارسال شده که در ۱۸ دی ماه برگزیدگان آن معرفی میشوند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری بخش ادبیات نخستین جشنواره فرهنگی هنری «ایران ساخت» ۸ آبان ۹۵ با حضور ناصر فیض دبیر تخصصی بخش ادبیات، اسماعیل امینی نماینده هیات داوران و مهدی فرج اللهی مدیر اجرایی بخش ادبیات در سالن استاد امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

نشست مطبوعاتی بخش ادبیات ایران ساخت

ناصر فیض در آغاز نشست خبری اظهار داشت: در ابتدا برای بنده سوالی مطرح شد و آن اینکه این جشنواره با حوزه ادبیات چه ارتباطی دارد؟ شاید به این دلیل که تا به امروز به لزوم حوزه ادبیات در معرفی و تبلیغات اقتصادی چندان توجه نشده بود.

وی افزود: گفتن این نکته ضروری است که ما در خیلی از مواقع شاهد تبلیغاتی هستیم که اگر در شکل گیری آن از حوزه ادبیات و افراد ادبیات خوانده بهره گرفته میشد تا این حد فاجعه بار نبود.

فیض در ادامه تصریح کرد: بسیار خوب است که در این زمینه یک مقدار بیشتر به ساختار و ظرفیتهای زبان فارسی توجه شود کما اینکه از این زبان در ارائه تبلیغات، معرفی و نامگذاری موسسه و محصول به شکلی هنرمندانه میتوان استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا به امروز به صورت بسیار پراکنده و کمرنگ از ظرفیتهای ادبیات در حوزه اقتصادی و حمایت از تولید داخلی استفاده شده و توجه این جشنواره به بخش شعر و ادبیات میتواند حرکت بسیار خوبی باشد به شرط آنکه همانند بسیاری از مواقع نمایشی نبوده تا همگان شاهد این باشیم که ادبیات تا چه اندازه می تواند در این عرصه روشنگری کرده و موانع را از میان بردارد.

مهدی فرج الهی

در ادامه مراسم مهدی فرج اللهی در خصوص آثار ارائه شده به این جشنواره گفت: در مجموع تا به این لحظه ۱۰۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که معمولا در روزهای پایانی شاهد ازدحام ارسال آثار هستیم. اما اگر بخواهم به تفکیک آثار بپردازم در بخش شعر ۴۲ اثر، و در هر یک از بخش های تک جمله و تک نگاری هم ۲۵ اثر ارسال شده است.

وی همچنین پیرامون بخش جوایز در این حوزه از جشنواره اظهار داشت: در بخش شعر جوایز به ترتیب از سوم به اول ۲۰، ۳۰ و ۴۰ میلیون ریال خواهد بود. در بخش تک جمله و تک نگاری (مستند نگاری) هم به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۲۰، ۱۵ و ۱۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. همچنین در این جشنواره بخشی هم برای افرادی که در این زمینه حرفهای نبوده اما دارای ذوق و علاقه مند به شرکت در این جشنواره هستند، هم جوایزی در نظر گرفته شده است.

فرج اللهی در پایان تصریح کرد: علاقه مندان تا اول آذر ماه فرصت دارند تا در این جشنواره شرکت کنند. برنامه جشنواره به این صورت است که منتخبان در نیمه دوم آذر و برگزیدگان در اختتامیه جشنواره که روز ۱۸ دی ماه برگزار می شود، معرفی خواهند شد.

3اسماعیل امینی

در پایان مراسم نیز اسماعیل امینی به عنوان نماینده هیات داوران بخش ادبیات اظهار داشت: همیشه روال کار در کشور به این شکل بوده که هنرمند و دانشمند باید بی توجه به حوائج اقتصادی و مادی بوده و هیچ وقت برای پول کار نکند. در حالی که در هیچ کجای این عالم کار هنری و علمی جدای از زندگی و مادیات آن نیست.

وی افزود: بنا بر این باید هنر را در خدمت اقتصاد گرفت و از ظرفیت رشته های آن همچون ادبیات، موسیقی و… در خدمت به آن استفاده کرد.

امینی در ادامه تصریح کرد: با کمی تامل در مییابیم که شاعر و دانشمند با قرار دادن بخشی از کار و اثر خود در پیشبرد اهداف اقتصادی دست به سلب صلاحیت علمی و هنری نزده و فعالیت در این دو حوزه منافاتی با هم نخواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حقیقت هدف ما از به کارگیری بخش ادبیات در این جشنواره استفاده و به کارگیری امکانات و ظرفیت های آن در جهت فرهنگ سازی در جامعه است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر