menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نشریه ی طنز و فکاهی قیر قیر ترکیه تعطیل شد

نشریه فکاهی مشهور قیرقیر ترکیه در پی چاپ و انتشار کاریکاتوری موهن علیه حضرت موسی (ع) روز جمعه از طرف مدیران آن تعطیل شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایرنا، وکیل شرکت منتشر کننده این نشریه طی اطلاعیه ای اعلام کرد: کسانی در انتشار این کاریکاتور نقش داشته اند، برای ادای توضیحات در دادستانی جمهوریت حاضر خواهند شد.

انتشار کاریکاتورموهن قیرقیر که از همراه با روزنامه سوزچو توزیع شده، موجب واکنش های تند در شبکه های اجتماعی علیه این اقدام شد.

مدیران این نشریه، انتشار آن را ناشی از خستکی و بی خوابی و اشتباهی حرفه ای در کنترل نکردن محتوا قبل از انتشار خوانده و اعلام کردند که از انتشار کاریکاتور موهن در این نشریه که موجب رنجش افراد زیادی شده است، عذرخواهی می کنیم.

وکیل این نشریه نیز با اشاره به تعطیل شدن آن، از اخراج همه کارمندان این نشریه خبر داد و گفت: در پی انتشار کاریکتور موهن در قیرقیر، نشریه تعطیل و کارمندان آن برکنار شده اند.

بنا به اعلام وی، این کاریکاتور که موحب رنجش و ناراحتی جامعه ترکیه شده، نارضایتی شرکت منتشر کننده آن را نیز در پی داشته است.

وی در این اطلاعیه افزوده است: این کاریکاتور با هدف ضربه زدن به شرکت منتشر کننده نشریه از طرف فرد و یا افرادی برنامه ریزی و منتشر شده است.

همچنین وی اعلام کرده است: این کاریکاتور که موجب تحقیر نشریات دینی شده، در دقایق نهایی، بدون اطلاع مدیران و شرکت منتشر کننده آن برای انتشار و چاپ آماده شده و یکی از اهداف آنها نیز تحقیر نشریات دینی بوده است و به همین علت از طرف شرکت منتشر کننده، مسببان و کارکنان دخیل در این موضوع به داستانی جمهوری جهت ادای توضیحات معرفی شده اند.

کاربری توئیتر این نشریه فکاهی نیز با انتشار آخرین پست حاوی عذرخواهی از مخاطان، تعطیل شده است.

نشریه فکاهی قیرقیر از سال ۱۹۷۲ در ترکیه منتشر می شود و پرفروش ترین نشریه طنز و فکاهی ترکیه به شمار می رود.

این نشریه فکاهی هفتگی از سال ۲۰۱۵ همراه با روزنامه سوزچو به صورت رایگان توزیع می شود.
انتشار دهنده: حسن فاخری

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر