menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نسیم عرب امیری در کاملا دخترونه

نسیم عرب امیری در “کجایی که یادت بخیر” زندگی اجتماعی را نقد می کند

مجموعه‌ای تازه از طنزهای نسیم عرب‌امیری با موضوع نقد مدرنیته و زندگی اجتماعی مدرن از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، انتشارات کتاب نیستان تازه‌ترین دفتر شعر طنز نسیم عرب‌امیری را با عنوان «کجایی که یادت به خیر» روانه بازار نشر کرد. این مجموعه شامل ۵۰ قطعه شعر طنزآمیز است که از لحاظ مضمون به هم پیوستگی و حال و هوایی نوستالژیک دارند.

کجایی که یادت بخیر

نسیم عرب‌امیری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این مجموعه گفت: چند سالی می‌شود که زندگی مدرن و تاثیراتی که مدرنیته بر زندگی مردم داشته ذهن مرا به خود مشغول کرده است. ظهور شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام و ابزارهای ارتباطی جدید خواه‌ناخواه بر زندگی انسان امروز تاثیر خود را گذاشته و مدرنیته خود را از هر کانالی وارد زندگی مردم کرده است. دیگر اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها هم پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های قدیم نیستند، بچه‌ها هم بچه‌های قدیم نیستند، اصلا هیچ کس مثل قدیم نیست که اگر باشد از زندگی مدرن جا می‌ماند. در این کتاب سعی کردم با نگاهی بی‌طرفانه و طنزآمیز از محاسن و معایب مدرنیته بگویم و از ابعاد گوناگون زندگی مدرن را به چالش بکشم.

پیش از این از عرب امیری دو کتاب «داشت عباس قلی خان پسری» و «کی گفته بخت کچلا بلنده» منتشر شده است. ابوالفضل زرویی در مقدمه کتاب «کی گفته بخت کچلا بلنده» که در سال ۱۳۹۳ منتشر شد درباره او گفته است: واقعیت امر این است که شما در کدام دوره از تاریخ ادبیات اینقدر شاعر جوان ۱۸-۱۷ ساله تا ۲۵ ساله می‌بینید که اینقدر روان و خوب شعر گفته باشند؟ می‌خواهم بگویم چون این‌ها دم دست ما هستند نمی‌بینیم شان. مثلا همین خانم نسیم عرب امیری یک پدیده است. شما در کل تاریخ ادبیات ایران، چند زن شاعر طنز پرداز خوب پیدا می کنید که با این قدرت و با این روانی شعر بگوید و به این خوبی مفهوم طنز را بشناسد؟

این مجموعه طنز در ۱۲۰۰ نسخه و با قیمت ۱۳۰۰۰ تومان از طرف انتشارات کتاب نیستان روانه بازار کتاب شد.
حمید نورشمسی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر