menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نان لواش را به نام خود می‌زنند

پس از شکست طرح تحریم اقتصادی علیه ایران که عملا باعث فلج کامل اقتصاد غرب شد، حالا ابرقدرت های استعمارگر دنیا و دست‌نشانده‌های‌شان از مسیر جدیدی برای تحت فشار قرار دادن ما وارد شده اند. آنها با اینکه خودشان بهترین اسباب‌بازی‌ها را دارند به اسباب‌بازی‌های ما دست می‌زنند تا لجمان را دربیاورند. در دنیای سیاست هم معمولا کشوری که لجش دربیاید در موضع ضعف قرار می گیرد و دشمن می تواند به راحتی در آن نفوذ کند. اول عده‌ای در ترکیه گفتند مولانا اهل دیار آنها بوده و ربطی به ایران ندارد. بعد آذربایجانی‌ها از شرم و حیای ما که عادت نداریم آلت موسیقی را به کسی نشان بدهیم سوءاستفاده کردند و تار را به نام خودشان زدند. همین آذربایجانی‌ها چوگان را هم صاحب شدند و حالا خبر می‌رسد که ارمنستان برای ثبت جهانی نان لواش به‌نام خودش خیز برداشته.

نان لواش

برادران و خواهران عزیز! امروز نان لواش را به نام خود می‌زنند، فردا سمبوسه که نان لواش رکن اساسی آن است را صاحب می‌شوند و چه بسا به ساحت ته‌دیگ سیب‌زمینی هم ورود کنند.

ملت ایران که با نان لواش خاطره‌ها دارد، بی‌شک در مقابل این تحرکات مذموم آرام نخواهد نشست. اینها با خوردن دو لقمه نان می‌خواهند سند لواش را به نام بزنند. حال آنکه ما در عنفوان کودکی، در نانوایی بخارگرفته و در دل سرمای سیاه زمستان یک لنگه پا می‌ایستادیم و وقتی نوبت‌مان می‌شد به شاطر می‌گفتیم: «هفتاد تا.» ما بودیم که یک نوک چاقو پنیر را با یک نان لواش بقچه‌پیچ می‌کردیم و با زور پنج انگشت گوشه لپمان جا می‌دادیم. ما بودیم که عزیزان دیابتی‌مان را در اثر سوء مصرف و ناتوانی در پرهیز از نان لواش تا قبرستان بدرقه کردیم.

در راستای همین فعالیت‌های “لج‌درآر”، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در حاشیه اجلاس “جی بیست” در سوریه، یک کوفته شوید باقالی را به حضار نشان داد و از آن تحت عنوان ابتکار بزرگ آشپز ناپلئون بناپارت نام برد.

– یک فروشگاه لباس در خیابان شانزلیزه پاریس با کپی کردن الگوی شلوار کردی،‌ شلواری تحت عنوان شلوار شانزلیزه‌ای به مردم پاریس عرضه می‌کند. این لباس جدید با استقبال بی‌نظیر شهروندان مواجه شده. اکثر مشتریان معتقدند پیش از این بی‌جهت زندگی را سخت می‌گرفتند.

– دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا از مردم انگلستان خواست برای بازدید یکی از قدیمی‌ترین شاهکارهای معماری این کشور تحت عنوان Thirty-three bridges به اصفهان سفر کنند.

– سخنگوی کاخ سفید با اشاره به لهجه غرش پلنگ ایرانی مدعی شد این پلنگ در اصل آمریکایی است. او گفت: «این پلنگ‌ها در گذشته آزادانه به ایران رفت و‌آمد می‌کردند اما بعد از انقلاب اجازه خروج به آنها داده نشد.»

– آهنگ اورجینال “ما برای آنکه ایرلند خانه خوبان شود، رنج دوران برده‌ایم” با استقبال گسترده مردم این کشور روبه‌رو شده است.

– سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر سابق ایتالیا اعلام کرد ماده موبر “تیزبر” که در داروخانه‌های ایرانی فروش بالایی دارد، اولین بار در جوانی توسط وی مورد استفاده قرار گرفته. البته ما هم در این مورد به خصوص تعصب خاصی نداریم.

خبر آنلاین

chatنظرات شما

یک دیدگاه

  1. لطف اله پرویز:

    خوشمان آمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر