menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب های طنز قدیانی

نامه های طنز نسیم عرب امیری در “نامه به دزد” منتشر شد

نامه های طنز نسیم عرب امیری در “نامه به دزد” منتشر شد.

نسیم عرب امیری از انتشار کتاب جدیدش با عنوان «نامه به دزد» توسط انتشارات قدیانی خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، نسیم عرب امیری طنزنویس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: به اعتقاد من اگر قرار است کتاب طنز هویت مشخصی داشته و بتوان اسم کتاب را روی آن گذاشت، نباید صرفا یک سری متن یا شعر طنز نامرتبط را در کنار هم قرار داد و به نام کتاب منتشر کرد.

وی افزود: همواره در کارهای خودم هم سعی کرده ام این موضوع را رعایت کرده و هر کتابی که منتشر می کنم از لحاظ قالب، مضمون یا هر دو شکل و صورت واحد و ثابتی در آن رعایت شده باشد. مثلاً در کتاب قبلی ام «کجایی که یادت بخیر» که ماه پیش از طرف انتشارات نیستان به چاپ رسید در یک قالب ثابت به نقد مدرنیته پرداختم. در این کتاب نیز با نامه نگاری شوخی کرده ام و برای شخصیت ها و اصناف مختلف نامه نوشته ام. در واقع «نامه به دزد» شامل نامه های طنزآمیزی است که به سبک نامه نگاری نوشته شده است.

خرید کتاب نامه به دزد از انتشارات قدیانی

عرب امیری در ادامه تصریح کرد: در گذشته نیز به همین ترتیب بوده؛ مثلاً سعدی کل بوستان را در یک قالب نوشته است و اشعار و حکایت های آن به هم مرتبط هستند. اما در این سال ها باب شده که طنزنویسان به خاطر خریدار داشتن متاع طنز؛ هر چه را در مطبوعات منتشر می کنند بعدا در قالب کتاب به چاپ می رسانند؛ در صورتی که از نظر من کتاب تعریف خاص خودش را دارد.

این طنزنویس در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که برای من از اهمیت ویژه ای برخوردار است توجه به زبان است. همیشه سعی کردم طوری بنویسم که سهل و ممتنع باشد و موضوعاتی را انتخاب کنم که ماندگار تر از موضوعات رایج در حوزه طنز امروز باشد.

شایان ذکر است؛ از نسیم عرب امیری تاکنون کتاب های «داشت عباس قلی خان پسری»، «کی گفته بخت کچلا بلنده»، «کجایی که یادت بخیر» و «نامه به دزد» منتشر شده است و این نویسنده علاوه بر کار در حوزه طنز در حوزه فیلم نامه نویسی هم فعالیت دارد .

مؤسسه انتشارات قدیانی؛ کتاب «نامه به دزد» سروده‌ «نسیم عرب امیری» را در نوبت اول چاپ، تیراژ ۱۱۰۰ نسخه، در ۹۶ صفحه و با قیمت ۱۱۰۰۰ تومان در اختیار علاقه مندان به شعر طنز قرار داده است.

خرید کتاب های طنز نسیم عرب امیری
chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر