menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ناصر فیض در دیدار رهبر

ناصر فیض : استاد کریمی مراغه ای بر فراز ادبیات طنز ترکی نشسته است

رییس دفتر ادبیات طنز حوزه هنری با اشاره به اینکه انقلاب و طنز هر دو در جهت اصلاح جامعه و رسیدن به عدالت تلاش می‌کنند، گفت: طنز و انقلاب در جهت اینکه هر دو می‌خواهند جامعه را تغییر دهند و ناهنجاری‌ها را اصلاح کنند، بسیار به هم نزدیک هستند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا، ناصر فیض در جشن انقلاب و بزرگداشت میرزا حسین کریمی مراغه‌ای یادآور شد: شاعران طنز انقلابی بسیار در رسیدن به عدالت در جامعه تلاش کرده اند و با ناعدالتی‌ها مبارزه کرده‌اند.

وی ادامه داد: طنز حال و هوای مخاطب را می‌فهمد و با زبان شیرین از مخاطب انتقاد می‌کند و به جرأت می توان گفت هیچ هجوی نمی‌تواند به اندازه طنز در جامعه تاثیرگذار باشد.

شاعر طنز سرای زبان و ادبیات فارسی و ترکی با اشاره به اشعار کریمی مراغه‌ای، خاطرنشان کرد: زبان شعری استاد کریمی مراغه‌ای زبانی بسیار سهل و ممتنع است و اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های معروف بین مردم را در اشعار خود استفاده کرده است که بعدها این آثار می‌تواند مرجع جامعه‌شناسی این خطه باشد.

فیض در ادامه با بیان این‌که استاد کریمی مراغه‌ای به معنای واقعی شاعر انقلاب است، متذکر شد: علاقمندم در مورد زوایای پنهان آثار استاد کریمی مراغه‌ای که تا به حال به اندازه کافی به آن‌ها پرداخت نشده است، بنویسم چرا که ایشان بر فراز ادبیات طنز ترکی نشسته اند.

به گزارش ایسنا، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور هم در این مراسم گفت: استاد کریمی مراغه‌ای در همه دوران پیروزی انقلاب اسلامی سهم بسیار زیادی داشت.

علیرضا قزوه در جشن انقلاب و بزرگداشت کریمی مراغه‌ای خاطرنشان کرد: استاد کریمی مراغه‌ای در دوره‌های مختلف متناسب با نیاز جامعه اشعاری گفته و مردم با اشعار این شاعر توانمند توانسته‌اند ارتباط برقرار کنند.

وی متذکر شد: استاد مراغه‌ای توانایی ارتباط‌گیری با مخاطبان خود را داشته و متناسب با نیاز جامعه شعر سروده است.

او ادامه داد: باید تلاش کنیم شعرایی مانند استاد مراغه‌ای را به همه جهانیان بشناسانیم تا همه بدانند که ایشان چه گوهر گرانبهایی در شعر معاصر و آیینی کشورمان هستند.

جشن انقلاب و بزرگداشت استاد کریمی مراغه ای شب پنج شنبه با حضور شهردار تبریز، ناصر فیض، علیرضا قزوه، استاد کریمی مراغه ای و جمعی از شاعران در محل آمفی تئاتر ساختمان مرکزی شهرداری تبریز برگزار شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر