menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب خاطرات حسنعلی خان مستوفی

میزان مودت میان مرحوم “آندره ژید” و مرحوم “اینشتین”

کتاب «خاطرات حسنعلی خان مستوفی» به واسطه‌ی پردازش به زندگی سیاسی و اجتماعی حسنعلی خان مستوفی ترسیم گر واقعیت‌های تلخ رفتار‌های مرتبط با این دو عرصه است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ “خاطرات حسنعلی خان مستوفی” عنوان کتابی است که با خلق دو شخصیت خیالی با عناوین “حسنعلی خان مستوفی” و “میرزا حسین پیشکار” هر آنچه را که “زرویی نصرآباد” به عنوان نویسنده در خلال سال های زندگی خود دست مایه‌ای برای نگاه طنز آمیز به آن یافته را بازگو می‌کند.

بنابراین گزارش، این کتاب روایتی است که می‌توان ردپای آن را در آثار متفاوت و بکری همچون روزنامه‌ی خاطرات اعتماد السلطنه دید، البته نویسنده در کتاب “خاطرات حسنعلی خان مستوفی” از ذکر برخی از عبارات و اصطلاحات قدیمی و ناملموس قجری پرهیز کرده و با آوردن عبارات و اصطلاحات رایج کمی به آن نمک و جذابیت بخشیده است.

لازم به ذکر است که در بخشی از کتاب “خاطرات حسنعلی خان مستوفی” چنین آمده است که کمتر کسی به میزان مودت و دوستی میان مرحوم “آندره ژید” و مرحوم “اینشتین” آگاه است. از این دو، یک در سال 1921 به اخذ جایزه‌ی نوبل در رشته‌ی فیزیک نائل شده و دیگری در سال 1947 جایزه‌ی ادبی نوبل را دریافت کرد. احتمالاً اواسط سپتامبر 1933 بود که تلگرافی از “آندره ژید” به دستم رسید تاریخ مندرج بر متن تلگراف، این است: هشتم سپتامبر 1933 . توضیح از حقیر بی مقدار، میرزا حسین پیشکار [ آن روزها، این بنده برای انجام برخی مذاکرات در ایالات متحده بودم.]”

گفتنی است؛ که این کتاب 224 صفحه‌ای هم اکنون با قیمت 140000 ریال در کتابفروشی‌های انتشارات ققنوس در دسترس مردم قرار گرفته است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر