menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

موسیقی طنز ناصر وحدتی در نهمین جشنواره طنز سوره + فیلم

ناصر وحدتی خواننده موسیقی گیلان در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره طنز سوره، آثاری از موسیقی گیلانی با موضوع طنز را اجرا کرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی نهمین جشنواره طنز سوره، یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ مراسم اختتامیه نهمین جشنواره طنز سوره برگزار شد. که یکی از بخش‌های این مراسم اجرای ناصر وحدتی و گروهش بود.

ناصر وحدتی خواننده گیلانی درباره این اجرا گفت: در پایان یک جشنواره طنز، حوزه هنری از ما خواسته که قطعه‌هایی از موسیقی شادمانه گیلان را اجرا کنیم. بی‌شک آنچه ما در این اجرا می‌خوانیم پر از شادی است.

او ادامه داد: این اجرا با گروه خودم به صحنه می‌رود و در این اجرا ۶ نوازنده من را همراهی می‌کنند. «رعنا» و «اهه بگو» که پیشانی موسیقی گیلان است و باید در این مراسم هم اجرا شوند. «مره بمانی»، «باغ محتشم» و «لیلی» دیگر قطعه‌هایی هستند که در این مراسم اجرا می‌کنیم.

وحدتی تاکید کرد: قطعه‌هایی که برای این برنامه انتخاب کرده‌ایم در «شور» و «دشتی» هستند.

این خواننده درباره جایگاه طنز در موسیقی گیلان گفت: بخش وسیعی از موسیقی زنان گیلان که در شالیزارها خوانده می‌شود، موسیقی طنز و کنایه است. در کنسرت‌هایم با سازهای کوبه‌ای همیشه این موسیقی را اجرا می‌کنم. در بخش دوم کنسرت‌های من موسیقی طنز و کنایه جایگاه ویژه‌ای دارد.

او ادامه داد: طنز از بخش‌های مهم موسیقی ماست و بیشتر در اختیار موسیقی زنان است. در عروسی‌ها مطرب‌ها نمایشی اجرا می‌کردند که نامش «بشوبشو من تورِ نخوام» بود. این نمایش نیم ساعت طول می‌کشید و در غرب گیلان این نمایش رواج داشت. این نمایش سرشار از موسیقی و طنز بود.

وحدتی با اشاره به انتشار کتابش با موضوع داستان‌های طنز، گفت: کتاب «می‌خواهم خنده بمانم» مجموعه‌ای از داستان‌های طنز من است که حدود هفت ماه پیش از سوی انتشارات «نگاه» منتشر شد. در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره طنز سوره من هم داستانی طنز از این کتاب را برای حاضران می‌خوانم.

مراسم اختتامیه نهمین جشنواره طنز سوره، ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ از ساعت ۱۷:۰۰ در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

فیلم موسیقی طنز ناصر وحدتی در نهمین جشنواره طنز سوره را در ادامه ببینید :

 

 

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر