menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

آبنبات هل دار کتاب های مهرداد صدقی

مهرداد صدقی : طنز مکتوب ما خصوصاً در مطبوعات٬ سیاست زده است

«آب نبات هل دار» رمان طنز مهرداد صدقی است که در این اثر روایت طنزگونه‌ای از زندگی یک کودک بجنوردی بیان کرده به تازگی به هفتمین چاپ خود رسیده است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، صدقی درباره این رمان طنز که از ابتدای امسال دو چاپ آن بفروش رفته گفت: روایت داستانی در این رمان در جغرافیای خراسان شمالی روی داده و کتاب از زبان کودکی بجنوردی روایت شده است.

صدقی همچنین به عنوان کتاب اشاره کرده٬ اظهار داشت: «آب نبات هل دار» در واقع روایتی است که کودک داستان با اسارت رفتن یک عضو خانواده‌اش برای او یک شب چله طولانی به وجود می‌آید که با آزادی برادرش این شب طولانی به بهار تعبیر و تشبیه شده است.

این نویسنده همچنین از تفاوت‌های این اثر با کتاب پیشین خود «نقطه ته خط» گفت: از تفاوت‌های این اثر با کار قبلی ام در این است که فرم نگارش در این اثر منسجم است، در صورتی که در «نقطه ته خط» نثرهای متفاوتی در قالب یک کتاب گردآوری شده بود.

صدقی در ادامه درباره مشکلات طنز خاطر نشان کرد: طنز مکتوب ما خصوصاً در مطبوعات٬ سیاست زده است٬ البته باید گفت که ما طنز سیاسی داریم اما به نظر من آن کسانی که طنز اجتماعی می‌نویسد باید فاصله خودشان را با جناح‌های سیاسی حفظ کنند.

وی در ادامه افزود: زنده یاد منوچهر احترامی نمونه‌ای خوب برای طنزپردازان اجتماعی است زیرا وی در عین الهام از مسائل روز با یک ظرافتی موارد را به رشته تحریر در می آورد که طنزش همواره برای خوانندگان دارای دوام و قوام بوده و هست.

گفتنی است «آب‌نبات هل دار» برنده چهاردهمین جشنواره ادبیات شهید حبیب غنی پور و کتاب سال خراسان شمالی شده بود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر