menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

احمد عربانی

مهارت لبخند با اجرای احمد عربانی، کاریکاتوریست مجله گل‌آقا

احمد عربانی کاریکاتوریست مجله گل‌آقا این روزها در شبکه آموزش به اجرای برنامه می‌پردازد.

مهارت لبخند نام برنامه‌ای است که این شب‌ها از ساعت 20 الی 21 از شبکه آموزش پخش می‌شود تا علاوه بر خنداندن مردم، خندیدن را نیز به آن‌ها آموزش بدهد؛ در حقیقت این برنامه تصمیم گرفته است که به‌جای ماهی دادن به بیننده‌های تلویزیون به آن‌ها ماهیگیری بیاموزد.

نکته شیرین این برنامه طنز و آموزشی، حضور احمد عربانی؛ انیماتور پیش کسوت و کاریکاتوریست معروف مجله گل آقاست ؛ چهره محبوبی که تقریبا تمام مسوولان نظام، کم و بیش از قلم هنرمندانه او ، خطوط و خاطراتی به یادگار دارند و با کاریکاتورهای او لبخند زده‌اند.

احمد عربانی برای اولین بار است که به شکل رسمی و مستمر در کسوت مجری برنامه ظاهر می شود و الحق والانصاف اجرای دلچسبی هم دارد. عربانی با مخاطب صمیمی است و راه به دست آوردن دل مخاطب را بلد است. صمیمیت او با بیننده تا حدی است که هنگام کشیدن کاریکاتورها بی هیچ آداب و ترتیبی زیر آواز می زند و هر چه دل تنگش می خواهد می‌خواند و اتفاقا همین آواز های گهگاه و شوخیهای گاه به گاه او با دکتر حسین خطیبی؛ روانشناس برنامه، نمک خاصی به برنامه داده است.

حسن دوم حضور عربانی در توجه شبکه ی آموزش به هنرهای تجسمی به ویژه کاریکاتور نهفته است؛ از آنجایی که تا به حال برنامه های طنز شبکه ی آموزش با اجرای سه مجری که اتفاقا هر سه تا هم شاعر هستند، به روی صحنه رفته است، حضور احمد عربانی می تواند تا حد زیادی سهم مغفول مانده و فراموش شده ی انواع طنز تصویری به ویژه کاریکاتور را از طنز ادبی و مکتوب که سهم زیادی در شبکه ی آموزش دارد، پس بگیرد.

احمد عربانی

آیتم های میان برنامه ای هم در این برنامه نشان از رویکرد تازه ای به انواع قالبهای طنز دارد هر چند که همچنان توجه به ادبیات طنز هم مغفول نمانده است. پایبندی این برنامه به ماموریت شبکه آموزش یعنی آموزش مهارتها، ضمن حفظ جذابیت قابل تقدیر است و این پایبندی به ماموریتهایی که برای هر شبکه تعریف شده است را باید در آغازین برنامه های تلویزیونی دوران مدیریت سرافراز به فال نیک گرفت.

گذشته از همه این حرفها مسابقه تلفنی برنامه هم که به شناسایی چهره های سیاسی در حین آموزش مهارتهای تجسمی، پای درس استاد عربانی که به سنت قدیم خود در گل آقا بیشتر حول محور چهره معاونان اول دولت در دوره های مختلف پس از انقلاب می پردازد، شاید نشانی از گشایش برخی خطوط قرمز تلویزیون در دوران مدیریت جدید سیما باشد.

می توان گفت شاید تنها نقد جدی به مهارت لبخند عدم استفاده از دکور متناسب با برنامه است ؛ هر چند که شاید سادگی دکور «مهارت لبخند» نیز ارثی از سایر برنامه های موفق شبکه آموزش چون «رادیو هفت» که البته اگر از روی هدف خاصی باشد، بد هم نیست.

در هر حال ساخت برنامه ای ارزان، جذاب، و این بار به طور جدی آموزشی، با حضور چهره های ممتاز و پیش کسوت هنری چون احمد عربانی اتفاق مبارکی است که در ادامه مجموعه های موفق و تخصصی شبکه آموزش چون «قند پهلو» ، «سپید» و «رادیو هفت» مخاطبان فرهیخته را همچنان به پیگیری برنامه های شبکه آموزش تشویق می کند.
منبع : امیر خسروی – خبر آنلاین

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر