menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایش مرد برهنه و مرد فراک پوش

مفهوم لباس در نمایش کمدی “مرد برهنه و مرد فراک پوش”

نمایش «مرد برهنه و مرد فراک‌پوش» با نقدی اجتماعی به زبان کمدی روی صحنه سالن انتظامی خانه هنرمندان می‌رود.
به گزارش شیرین طنز، علی عامل کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند شکل‌گیری نمایش «مرد برهنه و مرد فراک‌پوش» گفت: 9 ماه قبل پس از انتخاب این نمایشنامه اثر داریو فو به همراه امیر علی نبویان در جهت بومی و به روز شدن متن شروع به بازنویسی متن کردیم و با انتخاب بازیگران پس از عید فطر با ملحق شدن هدایت هاشمی به گروه تمرینات خود را آغاز کردیم.

وی در خصوص داستان این نمایش اظهار داشت: این اثر نمایشی روایتگر داستان زندگی رفتگری پرمشغله است که با حضور یک فرد برهنه در سطل آشغال با ماجراهایی رو به رو می‌شود.

نمایش مرد برهنه و مرد فراک پوش

عامل ادامه داد: نمایش «مرد برهنه و مرد فراک‌پوش» نقدی اجتماعی با زبان کمدی است و به مفهوم لباس ضامن شخصیت افراد نیست اشاره کرد.

وی بیان کرد: این نمایش بیشتر بر اساس موقعیت‌های کمدی و نه دیالوگ شکل گرفته است و به شیوه اسلپ استیک که شباهت‌هایی با کمدیادلارته دارد پیش می‌رود.

علی عامل تصریح کرد: داریرنو برای فرار از ممیزی‌ها به دلیل نقد تندی که بر اجتماع داشت از شیوه گرملوک و یا بیان موضوعات از زبان عناصر، اشیا و حیوانات بهره می‌گیرد.

وی در پایان گفت: متاسفانه در دنیای امروز لباس و ظاهر افراد اهمیت بسیاری پیدا کرده و داستانی از ملانصر‌الدین سبب شد تا بیشتر به این مهم توجه کنم.

گفتنی است؛ نمایش «مرد برهنه و مرد فراک‌پوش» شهریور و مهر 94 ساعت 20:30 در سالن انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر