menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

معرفی 4 کتاب طنز از مجموعه ی 10 جلدی قاف لبخند

طنز اجتماعی و جدی به عنوان یکی از قابل احترام‌ترین گونه‌های ادبی نیازمند توجه بیشتری است و در این بسته پیشنهادی قرار است شما را با ۴ اثر شاخص طنز اجتماعی در نمایشگاه کتاب تهران آشنا نماییم.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشر قاف با در نظر گفتن نیاز جامعه به طنز اجتماعی و با گرد هم آوردن طنزپردازان شاخص موفق به انتشار ده عنوان کتاب طنز در قالب مجموعه «قاف لبخند» شده است که در اولین تجربه حضور در نمایشگاه کتاب تهران مورد استقبال عموم قرار گرفته‌ است.

مجموعه 10 جلدی کتاب طنز

مرکز مشاوره/حسام الدین مقامی‌کیا

«مرکز مشاوره» مجموعه شعری است که در آن طنزپرداز مشکلات بر سر راه ازدواج و رابطه زناشویی را زیر تیغ تیزش، هجو کرده است. البته شاعر با در نظر گرفتن برتری تاهل بر تجرد شاخصه‌های هر دو را مورد تفقد قلم خود قرار داده و با لحنی کنایی از تبعات و همزمان خوشی‌های هر دو سخن رانده است. در اینجا مختصری از شعر «مقدمات» را که نگاهی طنازانه به مقوله خواستگاری در قالب محاوره دارد را می‌خوانید:

عاقبت با زبان خوش یا زور می‌کند یک نفر، کسی را تور

سر و گوشش ولی نجنبیده همه را چشم خواهری دیده

یا تپیده است قلب و نای و مری حین دیدار کردن از گالری

فدوی ابوی/احمد ملکوتی‌خواه

«فدوی ابوی» شبه خاطراتی از جناب نویسنده در باب رفتار تربیتی پدر نسبت به پسر و آن هم از آن روابطی که برای نسل دهه شصت تبدیل به تصویری ابدی و ازلی شده است، می‌باشد. «صدرالمتوهمین» طناز با هدف قرار دادن سکولاریسم در قالب ناسا و توصیه به بستن کرکره این موسسه فضایی و کذایی، نقبی به خاطراتش می‌زند و از الطاف پدر گرامی در باب احکام تربیتی لب به سخن می‌گشاید و در گوشه‌ای از کتاب می‌فرمایند:

سر خورده‌ام، چونان بچه‌ای که باباش اعتقادی به ارتقای سیستم، حسب نصب بازی‌های رایانه‌ای نداره و باور داره این بازی‌ها اثرات سوءتربیتی مترتبه و هیچ وقت گرافیک کامپیوترش پاسخ‌گوی نیاز بازی‌های مورد نظرش نبوده و همیشه کانفیگ بازیا یه سر و گردن بلکه‌م خیلی سر و گردن از سیستمش بالاتر بوده، فلذا مجبور می‌شده توی DOS بازی کنه.

«بابای ایدئولوژیک و بازی‌های رایانه‌ای»

بسته پیشنهادی/ امید مهدی‌نژاد

شاید برای شما پیش آمده که یک آگهی تبلیغاتی به جای جلب توجه شما و تشویق به حرکت مسخ‌وار به سمت آن، ابتدا لبخند و سپس نیشخند و در انتها قهقهه‌خند به دهان مبارک اعطا فرماید و امید است که به جاهای باریک‌تر کشیده نشود. ولی این اتفاق ممکن است ناشی از خطای انسانی و بدون شک خارج از دایره اختیارات و قصد و غرض نویسنده آگهی باشد. اینجاست که امید مهدی‌نژاد با خونسردی تمام نیازمندی برمی‌سازد که در آن شما آن مرحله پس از قهقهه‌خند رد می‌کند و امید است در آن مرحله با دوستان باشید که با هم رستگار شوید.فی المجلس مهدی‌نژاد می‌فرماید:

1- نیم ساعت 50000 تومان

حتی شما

2- تولید علم

پذیرفته می‌شود

3-فرزند دلبندتان را به ما بسپارید

آدمش می‌کنیم

دبستان غیرانتفاعی تادیب

با مدیریت مقتدر

اصن یه وضی /رضا ساکی

این کتاب سه فصلی مجموعه‌ای از نوعی طنز است که از قدیم الایام بهش پاورقی می‌گفتند و این روزها بهش ستون طنز. رضا خان اساس کار خودش را هم اصطلاح رایج «اصن یه وضی» قرار داده و به هر چیزی که دم دستش بوده گیر داده و آن هم از نوع سه پیچ. بماند که به چه چیزهایی؛ چون اگر در این مقال گفته شود که خریدن و خواندنش لطفی ندارد. پس فی المجلس بخشی کوتاه از قطعه «قدیم و ندیم» را مرقوم می‌فرماییم:

قدیم‌ها یه چیزهایی می‌گفتند حالا یک چیزی می‌گویند. از این به بعد هم یک چیزی خواهند گفت. مثلاً پدرهایی که حالا دارند بچه بزرگ می کنند بیست سال دیگر برای اینکه به وی بفهمانند که چقدر برایش زحمت کشیده‌اند می‌گویند: پسر من تو رو با یه وضی با نون سنگک بزرگ کردم.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر