menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

چرا توفیق را توقیف کردند

معرفی کتاب «چرا توفیق را توقیف کردند» تالیف عباس توفیق

کتاب «چرا توفیق را توقیف کردند» تالیف عباس توفیق به بیان علت واقعی توقیف توفیق و اقدامات وسیع پشت‌پرده دولت برای خریدن و توفیق و یا نابود کردن کهنسال‌ترین و پرنفوذترین روزنامه طنزآمیز تاریخ مطبوعات ایران پرداخته است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «چرا توفیق را توقیف کردند» تالیف عباس توفیق شرح مستند سوابق، ریشه‌ها، علت واقعی توقیف توفیق و اقدامات وسیع پشت‌پرده دولت برای خریدن و توفیق و یا نابود کردن کهنسال‌ترین و پرنفوذترین روزنامه طنزآمیز تاریخ مطبوعات ایران است.

روزنامه توفیق یکی از جالب‌ترین پدیده‌های اجتماعی ایران بود که در یکی از پرتلاطم‌ترین دوره‌های تاریخ ایران طی حدود نیم قرن (با همه سانسورها و توقیف‌ها) ناگفتنی‌ها را گفت. حقایق را نوشت، در دل شب روشنگری کرد، زبان مردم شد و از درد و غم مردم سخن راند. توفیق نه تنها در تاریخ مطبوعات ایران که در تاریخ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشورمان نقشی غیرقابل انکار داشت.

این کتاب شرح مستند سوابق، ریشه‌ها، علت واقعی توقیف توفیق و اقدامات وسیع پشت‌پرده دولت برای خریدن و توفیق و یا نابود کردن کهنسال‌ترین و پرنفوذترین روزنامه طنزآمیز تاریخ مطبوعات ایران است، به همره صدها سند رمز و محرمانه سری دولت وقت.

کتاب «چرا توفیق را توقیف کردند» همچنین شرح مبارزه طولانی، شرافتمندانه و شجاعانه توفیق علیه توفیق غیرقانونی آن است. در این کتاب تندترین و شیرین‌ترین کاریکاتورها، اشعار و مقالات طنزآمیز سانسور شده و سانسور نشده توفیق را خواهید دید و فوت و فن «انتقادات در زیرتیغ سانسور» را خواهید آموخت. نویسنده این کتاب دکتر عباس توفیق، روزنامه‌نگار و کاریکاتوریست و طنزپرداز، یکی از ناشران روزنامه توفیق و رئیس هیات تحریریه آن است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر