menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

معرفی کتاب طنز “وقتی شعله ها شما را در بر می گیرند”

کتاب «وقتی شعله ها شما را در بر می گیرند» منتشر شد.

کتاب «وقتی شعله ها شما را در بر می گیرند» نوشته دیوید سداریس، طنز پرداز آمریکایی با ترجمه نادر قبله ای، مترجم ایرانی، توسط نشر مرواید با تیراژ ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۳۵۰۰ تومان منتشر شد. دیوید سداریس را به عنوان کسی می شناسند که با نوشتن درباره خودش پا به دنیای نویسندگی پاگذاشت. آن هم نه نوشتن ساده و معمولی از اینکه کجا زندگی کرده و که بوده و چه گذرانده؛ او سخت‌ترین و غم‌انگیزترین شرایط زندگی‌اش را هم در کمدی‌ترین و خنده‌دارترین حالت‌ها توصیف می‌کند.

دیوید سداریس david sedaris

دیوید سداریس

نادر قبله ای که تا پیش از این کتاب های «کودک ۴۴»، «گزارش محرمانه» و «مامور۶» اثر تام راب اسمیت را به باز کتاب فرستاده بود، درباره ترجمه اثر جدیدش به ایسکانیوز گفت: سداریس نویسنده شناخته شده ای برای ایرانیان است و طبعا همین آشنایی سبب می شود که دوستداران این نویسنده آثار جدید او را دنبال کنند.کارشناسان ادبیات و طنز، طنز سداریس را وودی آلنی می دانند. او در نوشته هایش بسیار رک است و در نوشته های خودش حتی با اعضای خانواده اش تعارف نمی کند. طنز دیوید سداریس درباره دوران جوانی، ندگی خانوادگی، تحصیلات، تقابلش با فرهنگ های دیگر کشورهای جهان، مشکلات داخلی امریکا، روابط انسان ها و بر خورد آن ها با مرگ است.

وقتی شعله ها شما را در بر میگیرند

قبله ای در پاسخ به این سئوال که بعد از سه کار با فضای جدی و اکشن چه شد که به سراغ یک کتاب طنز رفت پاسخ داد: من فکر می کنم طنز سداریس برازنده واژه ی خوب است و همین باعث شد که ترغیب به ترجمه کردن آثارش بشوم. اما اینکه تا پیش از این ترجمه کارهای جدی را انجام داده ام باعث نمی شود که خودم را به یک ژانر محدود کنم. من طنزپرداز نیستم و ترجمه کردن متن طنز به شیوه ای که بتوانید طنازی آن را حفظ کنید کار دشواری است، ولی ترجمه کردن ژانرهای گوناگون شبیه اکتشاف دنیاهای جدید برای من است است.

این مترجم در پایان سخنان خود از انتشار داستانی با نام «میز گربه» اثر مایکل انداتیه، نویسنده کانادایی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت که به زودی کتاب جدید تام راب اسمیت به نام «مزرعه» را به دست ناشر خواهد سپرد.

منبع : ایسکا نیوز

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر